نماز جمعه پاکدشت با سخنرانی کارشناس اداره بهداشت

پاکدشت( پانا)- در مصلی امام خمینی پاکدشت نماز جمعه با سخنرانی کارشناس‌ اداره بهداشت پاکدشت‌، به مناسبت روز هوای پاک برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
نماز جمعه پاکدشت با سخنرانی کارشناس اداره بهداشت

محمد راه‌‌نجات کارشناس اداره بهداشت صحبت‌های خود را با اشاره به آلودگی هوای این روزها شروع کرد و گفت که در‌این روزها سعی کنیم از وسایل‌ نقلیه‌عمومی مانند اتوبوس استفاده کنیم و جایگزین خودرو‌های شخصی کنیم. از‌ غذاهای مفید در این روز‌ها استفاده کنید ، سعی کنید در روز حداقل ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب مصرف کنید ، از میوه و سبزیجات‌ دارای آنتی‌اکسیدان مانند پرتقال‌ ، نارنگی ، سیب و لبنیات کم چرب استفاده کنید.

راه‌نجات‌ اضافه کرد: از خوردن غذاهایی مانند فست‌فود و پرچرب استفاده نکنید ، این مواد سیستم ایمنی بدن شما را کاهش می‌دهد ، سعی کنید در منزل پرورش چند گل و گیاه را که مصرف آب کمی دارند را انجام دهید ، این گیاهان خاصیت پاک کنندگی هوا را دارند و آلودگی را کاهش خواهند داد و همچنین به یاد داشته باشیم در این روزها کمتر از خانه خارج‌‌ شوید.

کارشناس اداره بهداشت خطاب به دانش‌آموزان به گفته‌های خود افزود: حتما از ماسک استفاده کنید و مواد خوراکی سالم مصرف کنید تا از شما در این روز‌ها محافظت کند ، سعی کنید به بهانه و مناسبت روز هوای پاک نهال بکارید تا با‌ این کار از هم مراقبت کنیم و هوا را سالم نگه داریم.

در این نماز جمعه همچنین حجت‌ الاسلام والمسلمین شیخ عباس مرادی، امام جمعه موقت پاکدشت در خطبه‌های خود حلول ماه رجب و ولادت امام باقر (ع) را تبریک و خطبه اول خود را به بیانات ایشان اختصاص داد و اظهار کرد: امام باقر(ع) در روایاتی فرموده اند: «کسی که دروغ بگوید زیبایی‌اش از بین می‌رود ، دروغ انسان‌ را زشت و بی شخصیت می‌کند» و همچنین گفته‌اند:« انسان با بداخلاقی گرفتار معضل میشود ، اول اینکه خودرا در عذاب می‌گذارد و غم و اندوه خود‌ را افزایش می‌دهد. »

شیخ عباس مرادی افزود : انسان می‌بایست شکر گذار خدا و نعمت‌های آن باشد و استغفار کند تا بار گناهانش سبک گردد.

مرادی در خطبه دوم خود نیز اشاره کرد: انسان می‌بایست رضایت خداوند را جلب کند و دنبال رضایت دیگران نباشیم ، همچنین افزود: از این ماه مبارک تا می‌توانیم استفاده کنیم و از رجبیان باشیم.

خبرنگار دانش‌آموز: هستی سیاوشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار