شهردار منطقه ۱۸ تهران اعلام کرد؛

بازپس‌گیری ملک ۲۰ هزار میلیارد ریالی جنوب پایتخت

تهران (پانا) - شهردار منطقه ۱۸ اعلام کرد مالکیت طرح مشارکتی قائم که اکنون ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریالی دارد، پس از مدت‌ها کارشکنی شریک در تکمیل کار برای تعیین تکلیف و استیفای حقوق مال باختگان به مدیریت شهری بازگشت.

کد مطلب: ۱۳۳۹۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
بازپس‌گیری ملک ۲۰ هزار میلیارد ریالی جنوب پایتخت

محمدجواد خسروی گفت: مرحله اجرایی این طرح، طبق پروانه ساختمانی صادره از ابتدای دهه ۹۰ در ۱۰ طبقه با تعداد ۳۳۷ واحد تجاری و اداری، رستوران و پارکینگ طبقاتی با مشارکت سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری تهران و بخش خصوصی آغاز و با گذشت چندین سال از زمان احداث در مرحله سفتکاری به یکباره تعدادی از واحدهای تجاری توسط شریک طرح قبل از تنظیم تقسیم‌نامه و تعیین سهام طرفین به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری منطقه نیز از همان لحظه وقوع تخطی شریک طرح از مفاد قرارداد و واگذاری واحدها به دیگران وارد عمل شد و با طرح دعاوی در محاکم قضایی خواستار رسیدگی به حقوق تضییع شده بیت‌المال شد که خوشبختانه پس از سال‌ها پیگیری مستمر و اقدام حقوقی، منجر به صدور حکم محکومیت شریک طرح شده است.

به گفته خسروی با دریافت دستور قضایی بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب و نماینده قوه قضاییه در هیأت حل اختلاف ماده ۳۸ آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران همچنین با حضور مرجع قضایی و انتظامی ضمن ورود به محل طرح، رفع تصرف از متصرفان غیرقانونی انجام و بدین ترتیب یکی از ابرطرح‌های سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران ضمن حصول نتیجه مؤثر قانونی برای تعیین تکلیف تحویل مدیریت شهری منطقه شد.

شهردار منطقه ۱۸ تهران خاطرنشان کرد: با توجه به واگذاری تعدادی از واحدهای تجاری این طرح از سوی شریک به اشخاص متعدد، شهرداری تهران و افراد مدعی خرید این واحدها به عنوان مال باختگان اصلی این طرح برای اثبات حقوق ادعایی خود با حضور در مراجع قضایی، اقدام قانونی انجام دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار