معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با پانا مطرح کرد:
تبدیل محیط آموزشی به موقعیت بازی در طرح زبانآموزی دانشآموزان
تهران (پانا) _ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در طرح زبانآموزی دانشآموزان محیط آموزشی به یک موقعیت بازی تبدیل شده است گفت بچهها در قالب بازی یادگیری بهتری خواهند داشت و فضایی به وجود خواهد آمد که مشارکت و نقش دانشآموز در آن پررنگتر میشود.
معصومه نجفی پازوکی در گفتوگو با پانا در رابطه با بستههای زبانآموزی معاونت آموزش ابتدایی برای دانشآموزان پایه اول ابتدایی اظهار داشت: «با توجه به این که شاخص تکرار پایه در کلاس اول ابتدایی شاخصی نگران کننده بود؛ لذا نیاز داشتیم که مداخله فوری را در این پایه داشته باشیم و زمانی که کلاسهای شهری و روستایی را با یکدیگر مقایسه کردیم متوجه شدیم که اوضاع روستاها در این شاخصها بسیار نگران کنندهتر است، پس به همین دلیل جامعه هدف ما برای اجرای طرح زبانآموزی، ۸هزار و ۳۰۰ کلاس روستایی شد.»
وی درخصوص روند اجرای بسته زبان آموزی نیز گفت: «آموزش محتوای این بسته از هفته اول آبان سال جاری و با آموزش نشانهها آغاز شد، در ادامه هرهفته یک بسته برای معلم ارسال میشود و تا ۱۵ هفته ما ۱۵ بسته را ارسال میکنیم که میشود کیت زبان آموزی.»
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: «در این بستهها کتاب راهنمای معلم نیز وجود دارد و طراحی آموزشی به نحوی است که در هرجلسهای که معلم قصد دارد درس فارسی را به دانشآموزان آموزش دهد، با رویکردهای بهروز زبانآموزی توضیحات ارائه شده است.»
نجفی پازوکی با بیان اینکه در طرح زبانآموزی محیط آموزشی برای دانشآموز تبدیل به یک موقعیت بازی شده است، عنوان کرد: «بچهها در قالب بازی یادگیری بهتری خواهند داشت و فضایی به وجود خواهد آمد که مشارکت و نقش دانشآموز در آن پررنگتر میشود. الحمدلله بازخوردهای بسیار خوبی را داشتهایم و براساس گزارشهایی که برای ما ارسال شده، حتی دانشآموزانی که منزوی بودهاند و کمتر در فعالیتهای کلاسی شرکت میکردند نیز در این طرح مشکلاتشان بر طرف شده.»
او ادامه داد: «همین طور بچههایی که اختلالات یادگیری داشتند هم واکنش خوبی نسبت به این بسته داشتهاند و یادگیری برایشان راحتتر اتفاق افتاده.»
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به غیر از بازیوار بودن بستههای زبان آموزی، موقعیت یادگیری و خواندن متون در این بستهها بسیار برجسته است، بیان کرد: در این بستهها هر هفته دو کتاب داستان به دانشآموزان ارائه میشود که معلم کتابها را برای آنان میخواند، همچنین خود دانشآموزان نیز در خواندن آن مشارکت دارند، علاوه بر این موضوع کتاب دیگری نیز وجود دارد که معلم آن را میخواند و منجر تقویت درک متن دانشآموز میشود، به همین دلیل است که میگوییم ارائه این بستهها اتفاق برجستهای است و قابل تامل.»
ارسال دیدگاه