مدیرکل آموزش و پرروش فارس:

سازمان دانش‌آموزی فارس در تبیین اندیشه‌های انقلاب در برنامه‌های خود موفق بوده است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس، با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی با موفقیت توانسته است اندیشه‌های انقلاب را در فعالیت‌ها و برنامه‌های خود تبیین کند، ترسیم افق نگار برنامه راهبردی 3 ساله این سازمان را حرکتی ارزشمند دانست و افزود: سازمان دانش‌آموزی باید علمدار تحقق اهداف انقلاب باشد تا بتواند با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارد، ارتباط بین دانش‌آموزان و بیانیه گام دوم انقلاب را تنظیم و ترسیم کند.

کد مطلب: ۱۳۳۹۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی فارس در تبیین اندیشه‌های انقلاب در برنامه‌های خود موفق بوده است

محمد خلیل عسکری امروز در گردهمایی سالانه مسوولان سازمان دانش‌آموزی فارس در شیراز که همراه با آیین رونمایی از افق‌نگار برنامه راهبردی 3 ساله سازمان دانش‌آموزی فارس بود، ضمن تقدیراز تلاشهای سازمان دانش‌آموزی گفت: از صمیم قلب از برنامه‌های شما که جهادی و انقلابی پای کار هستید خرسندیم و حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: «قبلا وقتی برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی را در این دولت می‌دیدم انقلابی‌گری و حاکمیت روحیه جهادی برای برنامه‌ها کاملا خودش را نشان می‌داد، اما امروز با رونمایی ازژبرنامه راهبردی ، شاهد برنامه محوری در فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی بودم و اینکه یک افق‌نگار 3 ساله را ترسیم می‌کنند که در قالب این برنامه راهبردی فعالیت‌ها را پیش ببرند.»

وی افزود: «نکته پنهان در این اقدام ارزشمند، توجه به تربیت چند ساحتی دانش‌آموزان بود که در مدلی که ارائه شد به ساحت‌های مختلف تربیتی و اضلاع آن توجه شده بود و موجب امیدواری بیشتر نسبت به این سازمان شد.»

مدیرکل آموزش و پرروش فارس، با اشاره به حوادث اخیر در کشور و تاکید بر اینکه در این جنگ ترکیبی تمام عیار دشمنان به سراغ مدارس برای تضعیف فضای دانش‌آموزی آمدند، گفت: اقدامات مجموعه آموزش و پرورش و به ویژه تشکل‌های دانش‌آموزی و سازمان دانش‌آموزی در خنثی کردن این فتنه بسیار موثر و ارزشمند بود و قابل تقدیر است.

عسکری با تاکید بر اینکه نقطه هدف دشمنان دانش‌آموزان است، به ماموریتی که از سوی مقام معظم رهبری در شرایط موجود بر عهده همگان است اشاره کرد و گفت: امروز بر مبنای سفارشات رهبری ما وظیفه تبیین و روشنگری داریم و باید به شبهات دانش‌آموزان که در فضای مجازی منتشر می‌شود، پاسخ دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین عوامل موثر درخنثی سازی فتنه اخیر، حضور شهدا در مدارس بود، از مسوولان سازمان دانش‌آموزی فارس خواست تا در خصوص نحوه امیدآفرینی و رفع شبهات در بین دانش‌آموزان برنامه‌های راهبردی ارائه دهند.

به گفته عسکری، امروز عمده ضعف جامعه در سواد رسانه و نوع تولید محتوا است که نیاز است تلاش‌هایی که در مسیر پیشرفت کشور صورت گرفته است در جامعه منعکس شود تا بتوان بیشترین بهره را از آن برد و برای پاسخ دادن به شبهات دانش‌آموزان باید مسلط به سواد رسانه شویم.

وی با اشاره به اینکه امیدآفرینی وظیفه اصلی تشکل‌ها است افزود: در هرفضا و جایگاهی که هستیم به توصیه رهبر معظم انقلاب مکلف به ایجاد روحیه امید و امیدآفرینی هستیم تا بتوان توطئه دشمن مبنی بر تضعیف روحیه آحاد جامعه را خنثی کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرمایشات رهبری را باید نصب العین خود و برنامه‌ها قرار دهیم؛ افزود: نگاه خود را باید به وسعت افق دید حاج قاسم گسترده کنیم و به ظرفیت‌های داخلی که از مامویت‌های اصلی مطرح شده از سوی رهبری است، توجه کنیم که اگر رعایت نکنیم قافیه را باخته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه ما مسوولان در این دولت محکوم به کار انقلابی شبانه روزی هستیم، گفت: باید در تمام فعالیت‌ها روحیه هیئتی را حاکم کرد و معتقدیم که این نوع روحیه به کارها برکت می دهد و از بُن‌بست های اداری و ملال آور خارج می شود و ما را به آموزش و پرورش مردمی نزدیک می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در ادامه با اشاره به اینکه همه با هم در این انقلاب برای تحقق گام پنجم انقلاب که همان دستیابی به تمدن نوین اسلامی است که با ظهور امام زمان (ع) همراه است باید تلاش کنیم ، گفت: ما بر هم‌افزایی و همکاری مشارکتی معتقد هستیم و فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در آموزش و پرورش ارزشمند است و ما با تمام توان از این فعالیت‌ها حمایت می‌کنیم.

علیرضا شادباش با تاکید بر اینکه بدون کار جهادی کار این انقلاب پیش نمی‌رود، افزود: شهدای ما کسانی بودند که به بالاترین کرسی‌های علمی جهان پشت پا زدند تا بیایند و به پیشبرد انقلاب کمک کنند و ما باید با الگوگیری از آنان در مسیر تحقق اهداف عالیه انقلاب گام برداریم.

وی حضور و فعالیت دانش‌آموز خبرنگاران پانا در برنامه‌های مختلف را مصداق بارز رویش مدنظر مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: حضور این دانش‌آموزان در فعالیت‌های مختلف اجتماعی و مشارکت اجتماعی آنان ارزشمند است و این همان رویش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار