دانش‌آموز ممتاز مسابقات قرآنی:

مسابقات صحیفه سجادیه برای من فرصت آشنایی با زندگی و سیره امام سجاد(ع) بود

تهران (پانا) - دانش‌آموز ممتاز مسابقات قرآنی منطقه ۱۳، مسابقات صحیفه سجادیه را فرصتی طلایی برای آشنایی خود با زندگی و سیره امام سجاد (ع) دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۸۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات صحیفه سجادیه برای من فرصت آشنایی با زندگی و سیره امام سجاد(ع) بود

زهرا جمال؛ رتبه اول رشته صحیفه سجادیه، درباره علل علاقمندی خودش به فعالیت های مذهبی به پانا عنوان کرد: «من خیلی به آشنایی با زندگینامه و سیره امام سجاد علیه السلام علاقه داشتم و سعی کردم از دعاهای بی نظیر صحیفه سجادیه در زندگی خودم بیشتر بهره ببرم و به هر حال استفاده از آیات، احادیث و ادعیه نیاز به یک آگاهی درست دارد که خدا را شکر، این مسابقات این فرصت را طی 4 سال به من داد تا بتوانم در این عرصه خودم را نشان دهم و مطمئن هستم که لطف و نظر امام زین العابدین (ع) بوده است.»

جمال این مسابقات را فرصتی برای کسب تجربه و مهارت دانست و بیان کرد: «این اولین سالی نیست که من در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنم. از سال هفتم در این حوزه فعالیت داشتم و در همان سال به رتبه ۲ منطقه رسیدم و در سال های آینده با تجربه ای بیشتر دو سال به صورت پیاپی رتبه اول استان تهران را کسب کردم. من همیشه شاکر خدا هستم که در این راه قرار گرفتم و قطعا از الطاف امام سجاد (ع) به بنده بوده است. البته که خوشحالی من از بابت رتبه نیست، بلکه به خاطر رضایت پدر و مادرم است و اینکه توانستم آنها را خوشحال کنم برای من خیلی ارزشمند تر از مقامی است که بدست آوردم. تا به الان نحوه برگزاری آزمون ها مطلوب بوده است، شاید بعضی اوقات اذیت می شدیم، ولی مشکل بزرگی نبود.»

وی با توجه به مسئولیت خودش در شورای دانش آموزی درباره وظایف کارگروه عترت و نماز خاطرنشان کرد: «به اعتقاد من افراد زیادی هستند که استعداد و توانایی شرکت در این مسابقات و کسب رتبه های ممتاز را دارند، اما عدم انگیزه در آنها همواره مانع کار بوده است. ایجاد انگیزه برای برانگیختن استعداد بچه ها یکی از پیشنهاداتی است که بنده به عنوان یکی از اعضای شورای مدرسه آن را مطرح کردم. برای مثال، آشنا کردن بچه ها با دعاهای پر فیض صحیفه و یا خطبه های نهج البلاغه و صحبت درباره معانی و اثراتی که در زندگی آنها خواهد گذاشت می‌تواند عللی مهم برای ایجاد انگیزه در بچه ها باشد.»

این دانش‌آموز در این باره ادامه داد: «به هر حال هر یک از دانش آموزان به غیر از استعدادهایی که در دروس تخصصی رشته خودشان دارند، استعدادها و ظرفیت های زیادی در باقی رشته هایی که کمتر در مدارس به آنها بها داده می شود دارند و به طور حتم بچه هایی که دارای خلاقیت و مهارت هستند، در این امور پیشگام هستند.»

جمال، برنامه ریزی دقیق را از عوامل مهم برای پیشرفت دانست و افزود: «من همواره برنامه ریزی خاصی برای دروس خودم دارم. هر ساله این مسابقات برگزار می شود و من منتظر هستم و با برنامه ریزی دقیق سعی می‌کنم به درس و زندگی شخصی خودم لطمه ای وارد نشود تا بتوانم در هر دو زمینه موفق باشم‌ و در حقیقت چون من از شرکت در این مسابقات نتیجه خوبی کسب کردم و لذت بردم به دوستان پیشنهاد می کنم حتما با برنامه ریزی درست وارد این جریان بشوند و برای یک بار هم که شده خودشان را در هر زمینه ای که به آن علاقه یا توانایی دارند محک بزنند چرا که یک تجربه خوب و دوست داشتنی از دوران مدارس در ذهن ما باقی می ماند.»

دانش آموز خبرنگار امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار