معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری:

کشورهای غربی کارنامه سیاهی در ظلم به زن دارند و نمی‌توانند آموزگار حقوق زنان باشند

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با اشاره به جایگاه والای زن در اسلام گفت: اسلام بانوان بزرگی همچون آسیه،‌ مریم،‌ خدیجه و فاطمه زهرا (س) را به‌عنوان الگو به جامعه بشری معرفی می‌کند و غربی‌ها که در طول تاریخ ظلم‌های فراوانی علیه بشریت و به‌ویژه زنان مرتکب شده‌اند، نمی‌توانند آموزگار حقوق زنان و بشر باشند.

کد مطلب: ۱۳۳۸۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
کشورهای غربی کارنامه سیاهی در ظلم به زن دارند و نمی‌توانند آموزگار حقوق زنان باشند

سید محمد حسینی در مراسم نقش بانوان در معرفی و نگاه داشت میراث ایرانی اسلامی و تجلیل از بانوان واقف و فعال در عرصه نسخ خطی در موسسه موزه و کتابخانه ملی ملک، ‌با تبریک میلاد فرخنده بانوی دوعالم حضرت زهرا (س) گفت: همه ویژگی‌های خوب و برجسته انسانی در وجود پاک حضرت فاطمه سلام الله متجلی بود و این بانوی بزرگ اسلام اهل ایمان،‌ هجرت، جهاد، ایثار و انفاق، زهد و ساده زیستی، پارسایی، شجاعت و شهامت، صبر و استقامت، فصاحت و بلاغت و ولایتمداری بودند، این مکارم اخلاقی و ابعاد اجتماعی و سیاسی امروز فراروی همه محبان اهل بیت بلکه تمامی بشر است که سرمشق زندگی متعالی قرار دهند تا ضامن سعادت و رستگاری دنیا و آخرت آنان باشد.

معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: یک مصداق بارز تعبیر قرآنی "شجره طیبه" که در آیه کریمه‌ی: "أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ..." آمده است اهل بیت عصمت و طهارت و وجود مقدس حضرت زهرا (س) است.

حسینی با اشاره به ارتقای شان و منزلت بانوان ایرانی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی حوزه ها از جمله آموزشی، پژوهشی،‌ بهداشت، هنر، ورزش و مسئولیت‌های اجتماعی، اظهار داشت: به رغم همه مشکلات و موانعی که دشمنان در مسیر تعالی و پیشرفت ملت ایران ایجاد کردند، در همه عرصه ها شاهد رشد و شکوفایی چشم گیری هستیم که به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوران ستم شاهی نیست، امروز بانوان کشورمان در عرصه های مختلف علمی،‌ اجتماعی و سیاسی حضور و نقش فعال و تاثیرگذاری دارند و بخش مهمی از جامعه علمی و دانشگاهی کشور را بانوان تشکیل می دهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری اضافه کرد: البته علیرغم برداشتن گام های بزرگی در حوزه زن و خانواده، تا رسیدن به نقطه کمال و ایده‌آل فاصله داریم که با معرفت، ایمان و عزم و اراده مستحکم می توان ضعف ها و کاستی‌ها را یک به یک از سر راه برداشت.

حسینی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی از جمله فرانسه و انگلیس که سابقه و کارنامه سیاهی در عرصه حقوق بشر و ظلم به زن دارند و اقدامات ننگین و وحشیانه آنان در دوران استعمار و برده داری در کشورهای مختلف به ویژه قاره آفریقا قابل کتمان و انکار نیست و هنوز هم در قالبی دیگر ادامه دارد، امروز علیه کشورهایی مانند ایران اسلامی معترض شده و خود را مدعی رعایت حقوق زن می نمایانند و به جای پاسخگویی، خود را طلبکار جلوه می دهند و دو قورت و نیمشان باقی است! یا آمریکا که یک سوم زنان زندانی جهان در این کشور هستند، خود را در صف اول مدافع حقوق زنان معرفی می کند.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی بر همه آگاهان، اندیشمندان و فعالان هنری و رسانه‌ای است که در عرصه تبیین و روشنگری تلاش و مجاهدت مضاعف داشته باشند تا دیگران نتوانند نقاط ضعف خود را پنهان و در مقابل نقاط قوت ملت ایران و جامعه زنان ایرانی را نقاط ضعف وانمود کنند.

معاون رئیس جمهوری در این مراسم همچنین از نقش واقف بزرگ مرحوم حاج حسین آقا ملک و آیت الله مرعشی نجفی در توجه به جمع آوری و حفظ میراث فرهنگی ملت ایران قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار