وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

هر خشتی که خیرین مدرسه ساز بنا می کنند پله‌هایی است که به خدا می‌رسد

اصفهان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش خطاب به خیرین مدرسه‌ساز گفت: هر خشتی که شما می‌گذارید پله‌هایی است که به خدا می‌رسد؛  مال زینت حیات دنیاست که وقتی در راه خیر داده‌شود به سمت خدا حرکت می‌کنید و ما باید این کار را  ترویج کنیم و پیوست رسانه‌ای محکمی برای این فرهنگ شکل دهی

کد مطلب: ۱۳۳۸۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
هر خشتی که خیرین مدرسه ساز بنا می کنند  پله‌هایی است که به خدا می‌رسد

یوسف نوری در جریان سفر به استان اصفهان با حضور در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز گفت: خدا را شاکرم که توفیق حضور در محفل خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان را داشتم و از همه دست‌اندرکاران این مراسم تشکر می‌کنم.

وی افزود : از سال ۱۳۷۷ با تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز، ساخت مدارس افزایش چشمگیری داشته است.

نوری تاکید کرد‌: امروزه از هر دو کلاس درس، یک کلاس توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است. بنابراین آثار فعالیت و خدمات شما برای کشور کاملا مشهود است. وقتی دانش‌آموزان می‌بینند مدرسه‌ای با پول شخصی یک نفر ساخته شده است در ذهن‌شان تلنگری زده می‌شود و آنها هم چنین فعالیت‌های خوبی را یاد می‌گیرند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما برای اینکه کمکی به خیرین کنیم، زمین‌ها و املاک آموزش و پرورش را در اختیار خیرین عزیز قرار دادیم.

نوری خاطرنشان کرد: با بنا فرهنگ ایجاد نمی‌شود بلکه فرهنگ، بنا را ایجاد می‌کند که انسان‌هایی فرهیخته و همچنین سرمایه‌های اجتماعی آثاری را خلق می‌کنند که کاربرد تربیتی دارد و ساختمانی که ساخته‌ می‌شود علاوه بر رفع بخش اعظم نیازهای جامعه ما این ویژگی را دارد که وقتی دانش‌آموز می‌فهمد ساختمانی که در آن درس می‌خواند توسط فردی با پول خودش ساخته‌ شده‌است یادمی‌گیرد که کمک کردن چگونه‌است.

وی خطاب به خیرین مدرسه‌ساز گفت: هر خشتی که شما می‌گذارید پله‌هایی است که به خدا می‌رسد؛ مال زینت حیات دنیاست که وقتی در راه خیر داده‌شود به سمت خدا حرکت می‌کنید و ما باید این کار را ترویج کنیم و پیوست رسانه‌ای محکمی برای این فرهنگ شکل دهیم که این امر امسال از جشنواره فیلم فجر آغاز می‌شود و خیرین مدرسه‌ساز معرفی خواهندشد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برای اینکه ما تعهد خود را به خیرین ثابت کنیم املاک مازاد آموزش و پرورش را شناسایی کردیم که حدود ۶۰۰ ملک است که مجوز آن‌ها گرفته می‌شود تا پروژه‌های نیمه تمام خیرین تکمیل شود و همچنین دولت از سایر منابع خود بخشی را که حدود ۵۰۰ میلیون یورو است برای مدارس کانکس و تخریبی اختصاص می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار