معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

ضرورت ارائه الگوی توانمندسازی و آگاه‌سازی نوجوانان برای ورود به مرحله بلوغ

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت ارائه الگوی صحیح توانمندسازی و آگاه سازی نوجوانان به منظور ورود به مرحله بلوغ و سن تشرف ضروری است.

کد مطلب: ۱۳۳۸۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ارائه الگوی توانمندسازی و آگاه‌سازی نوجوانان برای ورود به مرحله بلوغ

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در وبینار آغاز طرح رویش (مسئله بلوغ و سن تکلیف شرعی نوجوانان) که به صورت برخط برگزار شد، حضور یافت.

وی با اشاره به اهمیت مسئله بلوغ و سن تکلیف شرعی، گفت: بهترین دوران شکوفایی حیات در بشر، دوران رسیدن به بلوغ است که پایان دوره کودکی و ورود به دوره نوجوانی بوده و زندگی انسان را دستخوش تحول اساسی می کند و فرد را برای زندگی آیند آماده می نماید، در این دوران بنای اساسی شخصیت فردی و اجتماعی نوجوان پایه ریزی می شود. در نتیجه باید توجه داشت که امروزه یکی از مهم‌ ترین دغدغه ‌های تربیتی عموم خانواده ‌ها، مسئله بلوغ نوجوانان است که نه تنها برای خانواده‌ ها بلکه برای عموم جامعه، تحت عناوینی مانند بحران بلوغ و بحران نوجوانی مطرح می باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، اضافه کرد: سالانه حدود یک میلیون و سیصد هزار دانش آموز دختر و پسر وارد مرحله بلوغ و سن تشرف می ‌شوند. در این سن علاوه بر اهمیت خود مسئله بلوغ و مسائل دیگر آن، با مسئله ‌ای به مراتب مهم‌تر به نام تشرف به ماموریت‌ های الهی مواجه هستیم، بنابراین مسئله اصلی در این طرح ارائه الگوی آگاه سازی و توانمدسازی نوجوانان و به‌کارگیری صحیح همه عوامل مؤثر در دوران قبل، حین و بعد از تشرف برای بهره ‌برداری حداکثری از این نقطه عطف تحول انسانی در مسیر اهداف تربیت اسلامی است.

عضو شواری عالی آموزش و پرورش در پایان این وبینار با اشاره به دوره شکل گیری هویت، گفت: دوره اول متوسطه برای دانش آموزان دوره شکل گیری هویت با رویکرد اعتقادی و مبتنی بر نظام اسلامی بوده که همراهی خانواده ها و مشارکت آن ها در این مسیر با آموزش و پرورش ضرورتی اجتناب ناپذیر دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار