همایش «امیر کبیر وطن» در قم برگزار شد

قم (پانا) - همایش «امیر کبیر وطن» همزمان با سالروز شهادت این شخصیت اثرگذار و تاریخ‌ساز ملی، شب گذشته در تالار شهید آوینی قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
همایش «امیر کبیر وطن» در قم برگزار شد

همایش «امیرکبیر وطن» همزمان با سالروز شهادت این شخصیت اثرگذار و تاریخ ساز کشورمان، به همت دبستان امیرکبیر ناحیه یک آموزش و پرورش قم در تالار شهید آوینی برگزار شد.

در ابتدای این همایش، «احمد طهماسبی» استاد دانشگاه، معلم و کارشناس مسائل تاریخی نکاتی را پیرامون شخصیت میرزاتقی خان قائم مقام فراهانی معروف به امیرکبیر، اقدامات دوره سه ساله صدارت وی، همزمانی تاریخ تولد و شهادت در 20 دی، نحوه شهادت، محل دفن در کربلا و ...بیان کرد.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز طی سخنانی اظهار کرد: اقدامات امیرکبیر، از نوع کارهای فانتزی نبوده بلکه این شخصیت بزرگ کارهای عام المنفعه ای همچون برقراری نظم و امنیت در جامعه، قطع دست اراذل و اوباش و نظارت دقیق بر بیت المال را انجام داده است بگونه ای که بعد از 170 سال از شهادتش همچنان نام پرآوازه وی بر سر زبان ها می چرخد.

وی افزود: شخصیت شهید رجایی و امیرکبیر به لحاظ روحیه مردمی و خدمتگزاری و اینکه در فرازونشیب مسئولیت، هیچگاه خود را فراموش نکرده و دچار تغییر نشدند، بسیار با هم تشابه دارد.

این مراسم با قرائت متنی درباره زندگی و شهادت امیرکبیر از زبان خود وی توسط «سید محمدحسن طباطبایی نیک» از اولیاء و مدیحه سرایی یکی از دانش آموزان در آستانه سالروز میلاد حضرت زهرا(س) همراه بود و نیز سرود فاخر «امیر کبیر» با اجرای دانش آموزان و به سرپرستی «مجید منصوری» رونمایی شد.

همچنین خانواده های شهدای منسوب به آموزشگاه به نام های شهیدان والامقام محمد پاک سرست، حمید ناظرپناهی و احمد سپهر و نیز معلمان این واحد آموزشی و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تعلم در استان، تقدیر شدند.

در پایان به قید قرعه هدایایی به برگزیدگان سوال پیامکی «دوست دارید فرزندتان در آینده چه شغلی داشته باشد و چرا» اعطا شد.

به گفته سید یحیی سرکشیکیان معاون پرورشی دبستان امیرکبیر، همایش امیرکبیر وطن با ابتکار و همت مسئولان و اولیاء این واحد آموزشی و با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک، سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم و ادارات کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ترتیب یافت.

در مراسم فوق، محمدرضا حاجی رضا مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم، سید حسین موسوی مدیرکل حج و زیارت استان، حجت الاسلام محمد امینیان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قم، شخصیت های علمی و فرهنگی و پیشکسوتان آموزش و پرورش، عبدالله صادقخانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک به همراه معاونین این اداره، سید علیرضا دادمرزی مدیر سازمان دانش آموزی استان قم و جمعی از مربیان و معاونان پرورشی و نیز مسئولان، معلمان، دانش آموزان و اعضای انجمن اولیا و مربیان دبستان امیرکبیر حضور داشتند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار