تست گرم نهایی قطعه میانی خط ۶ با موفقیت انجام شد؛

اتصال بخش شمالی و جنوبی خط 6 با تکمیل قطعه میانی

تهران (پانا) - تست گرم نهایی قطعه میانی خط 6 (حدفاصل ایستگاه‌های امام حسین (ع) تا تربیت مدرس) با حضور جمعی از مدیران ارشد شهری و دست‌اندرکاران شرکت مترو تهران با موفقیت انجام شد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
اتصال بخش شمالی و جنوبی خط 6 با تکمیل قطعه میانی

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) این تست جهت بررسی نهایی شرایط تردد و برق رسانی بخش میانی خط 6 با حضور دکتر آقامیری رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران، مهندس نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، مهندس هرمزی مدیرعامل شرکت مترو، مهندس درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو و جمعی از مدیران ارشد شهری، دست‌اندرکاران شرکت مترو و پیمانکاران با طی مسیر از ایستگاه تربیت مدرس آغاز شد و تا ایستگاه در دست احداث شهدای هفتم تیر در خط 6 مترو ادامه یافت.

در حاشیه تست گرم نهایی قطعه میانی خط 6، "دکتر آقامیری" از روند تکمیل این بخش ابراز خرسندی کرده و اظهار کرد: با کامل شدن روند ریل‌گذاری و برق‌رسانی، عملاً خط 6 از حالت جزیره ای خارج شده و با آزادسازی سه رام قطار موجود در نیمه شمالی، می‌توان سرفاصله حرکت قطارها در این خط را کاهش داد.

همچنین مهندس هرمزی از حمایت‌های مالی صورت‌گرفته شهرداری تهران در 2 ماهه اخیر که باعث رونق کارگاه‌های مترو گردید، قدردانی کرده و گفت: به لطف خدا اتفاق بزرگی در این فاصله کوتاه افتاده و توانسته‌ایم سیستم برق‌رسانی خط 6 را کامل و امروز تست گرم نهایی را انجام دهیم. جدا از بحث ایمنی سه رام قطار موجود در نیمه شمالی خط 6، به لحاظ بهره‌وری و کارایی نیز از نظر جابجایی مسافر تاکنون با نقصان روبرو بودیم که این موضوع باید در اسرع وقت حل و فصل می‌شد.

هرمزی در ادامه بیان کرد: انشاا... بعد از راه‌اندازی قسمت میانی خط 6، به هیچ عنوان افتتاحی به صورت جزیره‌ای در شبکه خطوط مترو نخواهیم داشت و تا پایان سال با کمک همکاران، 4 ایستگاه کارگر، بوستان لاله، میدان حضرت ولی‌عصر (عج) و میدان شهدای هفتم تیر را نیز افتتاح خواهیم کرد. به یاری خداوند برای سال آینده نیز 3 ایستگاه دیگر خط 6 را افتتاح کرده تا بلکه بتوانیم در شهریور سال 1402 این خط را به شمال غرب تهران یعنی ایستگاه شهدای کن و کوهسار برسانیم و مردم این منطقه از پوشش شبکه مترو بهره‌مند گردند.

وی افزود: اولویت نخست ما تکمیل خطوط 7 گانه موجود مترو بود که در این رابطه به اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران قول هم داده بودیم و الحمدا... توانستیم این گره را باز کنیم. در خط 7 نیز تا پایان سال به ایستگاه دادمان رسیده و 4 کیلومتر را هم از این خط افتتاح خواهیم کرد که تقریباً این خط هم تا حدودی تکمیل خواهد شد و برای سال جدید نیز تمام توان خود را برای احداث خطوط جدید از جمله خطوط 8، 10 و 11 خواهیم گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار