مدیر آموزش و پرورش منطقه ۳:

معرفی الگوها و اسوه‌های ایرانی و اسلامی هنر معلمی است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 3 از معلمان درخواست کرد تا با بهره‌گیری از هنر والای معلمی خود، الگوهای ملی و فرهنگی را از همان دوران ابتدایی برای دانش‌آموزان معرفی و ساده‌سازی کنند، به نحوی که دانش‌آموزان ضمن شناخت این اسوه‌ها در زندگی روزمره خود از شیوه زندگی و عمل آنها بهره بگیرند.

کد مطلب: ۱۳۳۷۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
معرفی الگوها و اسوه‌های ایرانی و اسلامی هنر معلمی است

سید رضا میرزاده، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای ایران اسلامی اظهار کرد: مجموعه فعالان در آموزش و پرورش دست اندکاران تربیت نسل آینده کشور هستند.

وی با بیان اینکه آنچه برای ما به عنوان معلمین در کلاس های درس مورد نیاز است، ارائه الگوها و اسوه‌های ایرانی- اسلامی و همسو با فرهنگ جامعه خودمان است، افزود: امروز تهاجم فرهنگی دشمن به سمت ساختن و جایگزین کردن الگوهایی بی ریشه در میان جوانان و نوجوانان است.

میرزاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهید سلیمانی مبنی بر اینکه نباید به گونه ای سخن گفت و عمل کرد که خصوصیات شهید سلیمانی ماورایی و دست نیافتنی تصور شود، گفت: ما برخی الگوها را چنان ماورایی تعریف کرده‌ایم که بعضاً دست نیافتنی به نظر می رسند در حالی که باید در مسیری حرکت کنیم که نوجوانان و جوانان ما علاوه بر اینکه با این الگوها آشنا می شوند سبک و سیره این الگوها در آنها درونی و نهادینه شوند.

وی ادامه داد: جامعه فرهنگیان و مربیان عرصه تعلیم و تربیت باید تمام سعی خود را مصروف دارند تا با بهره گیری از هنر والای معلمی خود و با برنامه ریزی در راستای تحقق ساحت‌های ششگانه آموزش و پرورش از همان دوران ابتدایی به معرفی و درونی کردن الگوهای متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی بپردازند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 3 در ادامه با بیان اینکه شهید سلیمانی و تمامی شهدا ذخایر فرهنگی کشور عزیزمان هستند و وصیت نامه های آنان نیز فرهنگ‌ساز است، اظهار کرد: از آنجا که رسالت فرهنگیان توسعه فرهنگی است و مدارس نیز کانون فرهنگی محلات به شمار می روند و هر کدام تریبونی به وسعت دانش آموزان خود دارند، باید از این فرصت گرانبها به بهترین شکل بهره مند شوند.

در ادامه این مراسم، سردار حاج محمد امام قلی، از همرزمان شهید سلیمانی به بیان خاطراتی از وی پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار بسیار موقعیت شناس، وظیفه شناس و متخلص به خصلت‌های الهی بود و شناخت کامل نسبت به نظام و اصول انقلاب اسلامی که اصل ولایت فقیه است، داشت.

وی در ادامه افزود: اخلاص، هدف شهید سلیمانی، همان مکتب علوی و دستگیری از مظلومان بود و صداقت و لبیک او به ندای هل من ناصر ینصرنی امامش در یاری به مظلومین و مسلمین موجب عزت روزافزون این شهید بزرگوار است.

گفتنی است این مراسم با قدردانی از پدر شهید ابتهاج صمیمی و تشییع پیکر شهید گمنام دوران دفاع مقدس که مزین و متبرک به پرچم حرم مطهر امام حسین (ع)، حرم امامین کاظمین(علیهم السلام) و امام رضا(ع) بود در میان جمع فرهنگیان شرکت کننده در این مراسم پایان یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار