برگزاری نشست تخصصی مشاوران مدارس در اردبیل

اردبیل (پانا) - نشست تخصصی مشاوران مدارس نواحی 1 و 2 اردبیل با محوریت آماده‌سازی دانش‌آموزان برای امتحانات نهایی و کنکور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست تخصصی مشاوران مدارس در اردبیل

در این نشست سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل با اشاره به تغییر رویکرد وزارت آموزش وپرورش به شرح وظایف مشاوران برابر سند جامع مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزان توجه به نقش آفرینی مشاوران در حوزه های تربیتی و تحصیلی را از جمله نکات برجسته در این سند دانست.

وی ادامه داد: همانطور که ما حساسیت ویژه ای به شناسایی و ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان در معرض خطر داریم به موفقیت تحصیلی و نیز افت تحصیلی نیز دغدغه مند هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه دانش آموزان ما نیازمند دریافت راهنمایی و خدمات مشاوره ای در حوزه برنامه ریزی درسی، شیوه مطالعه، شیوه یادداشت‌برداری، مهارت‌های کنترل استرس امتحان، مهارت‌های پاسخگویی به سئوالات سر امتحان بویژه امتحانات نهایی و کنکور هستند، تصریح کرد: هیچ نیرویی بهتر از مشاوران متخصص و دلسوز نمی تواند این مهم را تحقق بخشند.

محمود مشکی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم با ارائه گزارشی از جایگاه استان طی سنوات متعدد در امتحانات نهایی و کنکور سراسری در کشور ظرفیت و استعداد استان را به مراتب بالاتر از جایگاه فعلی دانست و افزود: بخش قابل توجهی از ارتقای ظرفیت های استان می تواند بدست مشاوران مدارس اتفاق افتد.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌های مطالعه موثر و مهارت‌های پاسخگویی مورد انتظار به سئوالات در کنار شیوه های تدریس و آموزش مدارس می تواند جایگاه کشوری استان را در آزمون‌های سراسری ارتقا دهد از مدیران مدارس متوسطه دوره دوم خواست که به هر نحو ممکن از ظرفیت مشاوران استفاده کرده و حتما در صورت نبود مشاور در مدرسه از وجود مشاوران توانمند بصورت مدعو استفاده کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان از مشاوران حاضر در نشست خواست که نهایت همکاری و تعامل را با مدیران مدارس داشته باشند.

مشکی ادامه داد: در راستای ارتقای جایگاه کشوری استان در امتحانات نهایی بویژه کنکور سراسری، کمیته تخصصی برنامه ریزی و پشتیبانی کنکور تشکیل یافته که هدف از آن بسیج ظرفیت درون و برون سازمانی در این راستا است.

در ادامه نشست، آخرین تغییرات کنکور سراسری و نظام جامع خدمات مشاوره و روانشناختی توسط رئیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی و نماینده سرگروه‌های مشاوره استان تبیین و تشریح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار