عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با پانا:

موانع دریافت تسهیلات بانکی برطرف می‌شود

تهران(پانا) - یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت بعضی موانع حاشیه‌ای مانند کارت پایان خدمت و غیره سبب شده تا افراد در مسیر دریافت تسهیلات با مشکل مواجه شوند، در همین راستا جمعی از نمایندگان مجلس طرحی را در قالب ماده واحده ارائه کردند که کلیات طرح به تصویب نمایندگان رسیده است و با تصویب جزئیات آن، متقاضیان بتوانند بدون وجود مانع از تسهیلات بهره‌مند شوند.

کد مطلب: ۱۳۳۷۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
موانع دریافت تسهیلات بانکی برطرف می‌شود

فاطمه رحمانی، نماینده مشهد در مجلس در گفت‌وگو با پانا تصریح کرد: «ستاد ملی جمعیت باید توجه لازم درخصوص نظارت بر اجرای کلیه مواد قانون از جمله ارائه تسهیلات فرزندآوری و تشکیل خانواده را داشته باشد، گرچه تذکرهایی در مورد عدم پرداخت وام به بانک‌ها داده شده اما باید توجه کرد تنها تذکر کافی نیست، بلکه باید تلاش شود تا نتیجه این تذکرها در عملکرد بانک‌ها دیده شود.»

عضو کمیسیون اجتماعی در خصوص بحران پیری جمعیت در کشور بیان کرد: «تا قبل از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وجود سیاست‌های اعلامی و اعمالی موجب کنترل جمعیت در کشور شده بود. اکنون کشور در وضعیت شیب پیری جمعیت قرار گرفته و زنگ خطر آن مدت‌هاست به صدا در آمده است. در قانون مصوب، مشوق‌ها وحمایت‌های مثبتی برای اقشار مختلف پیش‌بینی شده که از جمله آن افزایش 50 میلیون تومانی وام ازدواج در بودجه 1401 بوده است، همچنین مبلغ وام ازدواج برای دختران زیر 23 سال و پسران زیر 25 سال ، به 150 میلیون تومان افزایش یافت.»

رحمانی در ادامه افزود: «برای فرزندآوری نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شد و به ازای تعداد فرزند، مبلغ وام ارائه‌شده از بیست میلیون تومان تا صد میلیون تومان متغیر است.»

نماینده مردم مشهد در مجلس عنوان کرد: «بعضی موانع حاشیه‌ای مانند کارت پایان خدمت و... سبب شده تا افراد در مسیر دریافت تسهیلات با مشکل مواجه شوند، در همین راستا جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را در قالب ماده واحده ارائه کردند که کلیات طرح به تصویب نمایندگان رسیده و امیدواریم جزییات آن نیز مصوب شود، تا کلیه متقاضیان بتوانند بدون وجود مانع از تسهیلات بهره‌مند شوند.»

وی تصریح کرد: «شرایط پرداخت‌ها تا حدودی بهتر شده اما به حد مطلوب نرسیده است. باید با نظارت دقیق مجلس و همچنین پیگیری اجرای کامل قانون، شاهد بهبود وضعیت موجود باشیم. از کلیه دستگاه‌های وظیفه‌مند در قانون، انتظار می‌رود در حال حاضر که قانونی با رویکرد حمایت و تشویق خانوار به فرزندآوری و افزایش جمعیت تصویب شده، در اجرای آن اهتمام داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار