استاندار آذربایجان‌شرقی:

تامین آب بهداشتی پایدار برای مردم از دغدغه‌های مدیریت استان است

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان‌شرقی تامین آب بهداشتی پایدار برای مردم را از دغدغه‌های مهم مدیریت استان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تامین آب بهداشتی پایدار برای مردم از دغدغه‌های مدیریت استان است

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه در روستای زال از توابع شهرستان مرند، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم بنده پیش از آغاز خدمت‌گزاری در دولت، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ انتقال آب ارس به تبریز و رفع تنش آبی شهرها و روستاهای مسیر انتقال آن بود تا آب آشامیدنی و بهداشتی پایدار و مطمئن برای مردم عزیز فراهم شود.

عابدین خرّم افزود: با پیگیری‌های مسئولان و نمایندگان استان، وزارت نیرو نیز به‌خوبی پای کار آمد و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) نیز از سال گذشته با فراهم‌کردن تمهیدات لازم و تجهیز کارگاه، کار را شروع کرد و امروز به لطف خداوند متعال به‌صورت رسمی این پروژه آغاز می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حل مشکل تنش آبی در استان، خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم، ۴۵۰ روستای استان با تنش‌آبی مواجه بودند که با پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته این تعداد روستا در تابستان ۱۴۰۱ به ۱۵۰ روستا تقلیل یافته است.

وی افزود: در یک‌سال گذشته تعداد شهرهای دچار تنش آبی در استان از ۱۵ شهر به ۷ شهر کاهش یافته است و تلاش خواهیم کرد تا یک‌سال آینده روستاها و شهرهای دچار تنش‌آبی استان از آب پایدار و مطمئن بهره‌مند شوند.

خرّم با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت سیزدهم ۹ سد استان بلاتکلیف و ناقص مانده بود، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته عملیات عمرانی ساختمان سدها، پایاب‌ها و انتقال آب ۸ سد در شهرستان مجددا آغاز شده و در سه حوزه آب شرب، آب کشاورزی و آب صنایع در حال تکمیل هستند.

وی ادامه داد: در سفر خردادماه رئیس جمهور به استان، فعال‌سازی عملیات عمرانی و تکمیل این سدهای نیمه‌تمام آغاز شده و برای همه آن‌ها بیش از ۴ هزار میلیارد تومان منابع اختصاص یافته که تا ۲.۵ سال آینده تخصیص و پروژه‌ها تکمیل خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مردم ما همراه و همگام و همسو با خدمتگزاران خود هستند، گفت: در حوزه‌ کشاورزی در پایاب سدهای سهند و آی‌دوغموش مردم استان سرمایه‌گذاری کرده اند و براساس پیش‌بینی‌ها تا دو سال آینده ۵۰ هزار هکتار از پایاب سدهای استان زیر کشت مکانیزه خواهد رفت و این جهش بزرگ در حوزه‌ آبی و کشاورزی است.

وی افزود: در حوزه‌ تولیدات کشاورزی در یک‌سال گذشته بیش از یک میلیون تن افزایش تولید در استان اتفاق افتاده که محصول مدیریت جهادی دولت سیزدهم است و این رویکرد را ادامه خواهیم داد.

خرّم با تاکید بر اینکه دشت‌ها و پایاب سدهای استان را به سمت کاشت محصولات کشاورزی سوق خواهیم داد، خاطرنشان کرد: از بخش آب شرب و کشاورزی، آبی به بخش صنایع تعلق نخواهد گرفت و آب بخش صنعت باید از طریق بازچرخانی آب پساب و تصفیه شده تامین شود.

وی همچنین یادآور شد: شهرستان مرند در تابستان امسال از جمله شهرهای دچار تنش آبی بود و امیدواریم با اجرای این پروژه، شهرها و روستاهای مسیر پروژه از آب پایدار و مطمئن برخوردار شوند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: حق این ملت بزرگ که در طول ۴۴ سال گذشته با وجود همه مشکلات پشتیبان و حامی نظام اسلامی و شجره‌ طیبه‌ انقلاب بوده‌اند، خدمت‌گزاری بی‌منت از سوی مسئولان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار