مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ:

اردوی راهیان نور مهم ترین مرکز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان است

کرج (پانا) - مدیرآموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ برضرورت تشکیل اردوهای راهیان نور تأکید کرد و اردوهای راهیان نور را برای تمام نسل‌ها به ویژه نسل جوان ضروری و لازم دانست و گفت اردوی راهیان نور مهم‌ترین مرکز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۳۶۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اردوی راهیان نور مهم ترین مرکز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان است

صمد پورروستا، مدیرآموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ در جلسه هماهنگی اردوی راهیان نور دختران بر اهمیت تشکیل این اردوها توجه کرد و اردوی راهیان نور را سند افتخار و نشانه میثاق افراد به ویژه دانش آموزان نسل جوان با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس دانست.

وی افزود: مناطقی که در اردوهای راهیان نور بازدید می شوند، بیانگر غیرت و رشادت و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی بین ایران و عراق است و با توجه به اینکه اکثر رزمندگان این جنگ را جوانان تشکیل داده اند و حتی دانش آموزان هم در آن حضور پررنگی داشته اند، این اردوها می تواند با هدف ترویج روحیه ایثار و شهادت و همچنین بزرگداشت مقام شهدا و رزمندگان بین جوانان و نوجوانان شود و پیوند بین آن ها را با فرهنگ دفاع مقدس محکم و استوارتر کند.

پورروستا در ادامه با بیان اینکه استان البرز ۳۹۵۹ شهید والامقام از جنگ تحمیلی هشت ساله دارد ، بازدید دانش آموزان از مناطق جنگی جنوب ایران به صورت اردوهای راهیان نور را امری مهم و حیاتی دانست تا دانش آموزان این استان همچنین شهرستان ساوجبلاغ با هدف های مهم و اساسی جنگ هشت ساله ایران و عراق بیشتر آشنا شوند.

وی آشنایی و آگاهی هرچه بیشتر دانش آموزان در ارتباط با جنگ تحمیلی و تلاش و پشتکار بی نظیر رزمندگان این جنگ را بسیار ضروری دانست و مدارس را مهم ترین و بهترین مرکز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا و آرمان های آن ها هم برای دانش آموزان و هم برای خانواده هایشان معرفی کرد و همچنین مدارس را موظف به تشویق هرچه بیشتر از قبل نسبت به آگاهی در خصوص دفاع مقدس دانست.

پورروستا در پایان یکی از راه های تشویق دانش آموزان نسبت به آگاهی بیشتر از دفاع مقدس را تشکیل اردو های راهیان نور بیان کرد و از اعزام اردوی راهیان نور دختران ساوجبلاغ خبر داد.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه زهرا نصیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار