در پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا؛

مادران و همسران شهدا والاترین جلوه های ایثار را به بهترین وجه ممکن معنا کردند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا، گفت مادران و همسران شهدا والاترین جلوه‌های ایثار را به بهترین وجه ممکن معنا کردند.

کد مطلب: ۱۳۳۶۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مادران و همسران شهدا والاترین جلوه های ایثار را  به بهترین وجه ممکن معنا کردند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن پیام وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اولئک عَلَيْهِم صَلَواتُ مِن رَبِّهِم وَ رَحْمَةٌ و اولئک هُمُ الْمُهْتَدُونَ

«اینان مورد الطاف و رحمت خدا واقع شده و هدایت یافتگان اند»

سوره بقره آیه ۱۵۷

سیزدهم جمادی الثانی مصادف با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) آن بانوی فضل و معرفت، روز تکریم مادران و همسران ،شهدا نامگذاری شده و فرصتی است برای گرامیداشت مقام و منزلت بانوانی که با افتخار شکیبایی و استقامت در شهادت، عزیزان خویش را به عنوان والاترین جلوه های ایثار به بهترین وجه ممکن معنا کردند.

تکریم مادران و همسران شهدا تکریم یک فرد نیست، تکریم یک فرهنگ و مکتب است آن هم فرهنگ و مکتبی که این عزیزان اسوه و نمادی از آن هستند نه تنها فرزندان این مادران تاریخ ساز شدند؛ بلکه مادران و همسران و وابستگان به شهدا نیز الگوی صبر و استقامت بودند و فرزندانی تربیت کردند که همه افتخارات ما در منطقه و جهان مرهون از خودگذشتگی جان فشانی آنهاست.

مرور تاریخ پرافتخار اسلام، از وجود چنین شیر زنانی حکایت دارد که با بردباری در برابر شهادت همسر و فرزندان خویش و ادای دین به اسلام در زمره فداکارترین مادران و همسران شهدا قرار گرفتند، بانوان ارجمندی چون حضرت ام البنین (س) که اسوه شجاعت و نماد نجابت بودند و در حمایت از ولایت علمدار کربلا حضرت عباس (ع) را در دامان پرمهر خویش پرورش دادند.

خدای متعال بر کسانی مثل شما که مصیبتی را تحمل می کنند عزیزی را از دست می دهند، به خصوص که شما عزیزانتان را در راه خدا از دست داده اید، درود و رحمت میفرستد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت سالروز وفات بزرگ بانوی ادب حضرت ام البنین (س)، عزت سلامت، سعادت و سربلندی مادران و همسران بزرگوار همه شهدای گرانقدر به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز را از پیشگاه خداوند متعال آرزومندم.

امیدوارم با لطف و عنایت حضرت ،پروردگار بتوانیم در پاسداشت این همه ایثارگری و صبوری مادران و همسران گرانقدر شهدا، گام های عملی و مؤثری برداریم و در دامن پاک و پر مهر همه مادران این مرز و بوم جوانانی برومند و در خور انقلاب و شهدا تربیت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار