شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

تشریح جزئیات جلسه حمل‌ونقلی با معاون اول رئیس‌جمهوری

برای خروج از وضعیت اسفناک آلودگی هوا حمایت ویژه می‌شود

تهران (پانا) - شهردار تهران جزئیات جلسه معاون اول رئیس‌جمهوری درخصوص طرح‌های اولویت‌دار برای توسعه حمل‌ونقل عمومی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تشریح جزئیات جلسه حمل‌ونقلی با معاون اول رئیس‌جمهوری

علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به جزئیات جلسه معاون اول رئیس‌جمهوری با موضوع حمل و نقل عمومی گفت:‌ «جلسه بسیار خوبی بود که من هم حضور داشتم. در این جلسه سهم شهرها از اعتبارات و اتوبوس‌ها مشخص نشد اما اولویت‌ها مشخص شد و قرار بر این شد به حمل‌ونقل شهرهایی که آلودگی هوای زیادی دارند رسیدگی ویژه شود که از این وضعیت بیرون بیایند.»

شهردار تهران ادامه داد: «همچنین در جلسه مذکور تصمیمات گرفته شده درخصوص ورود تجهیزات و ناوگان حمل‌ونقل عمومی بود که بتوانند به شهرهایی که دچار آلودگی هوا هستند، کمک ویژه‌ کنند تا این وضعیت اسفناکی که میراث گذشته است را جمع کنیم.»

در جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری طرح‌های اولویت‌دار برای توسعه حمل‌ونقل عمومی و کمک به کاهش آلودگی هوا به تصویب رسید.

در این جلسه محمد مخبر با اشاره به گزارش‌های ارائه شده درخصوص میزان آلایندگی موتورسیکلت‌ها، بر لزوم استفاده از وسایل حمل‌ونقل برقی به ویژه در ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور تأکید کرد.

همچنین در این جلسه درخواست مشترک وزارتخانه‌های نفت و کشور درخصوص حمل‌ونقل درون شهری عمومی و پاک مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارائه توضیحات فنی و اقتصادی، با این درخواست موافقت شد.

بر اساس این طرح مقرر شد از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مبلغ ۴ میلیارد دلار برای تامین ۳۴۶ هزار وسایل حمل‌ونقل جدید و بهینه برای کاهش آلودگی هوا از جمله اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و موتورسیکلت‌های برقی یا پایه گازسوز هزینه شود. همچنین مقرر شد تا براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، ۵۰۰ میلیون یورو جهت اجرای طرح جایگزینی اتوبوس‌های جدید با اتوبوس‌های فرسوده تخصیص یافته و این طرح هرچه زودتر عملیاتی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار