مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

ساخت اردوگاه‌های دانش‌آموزی از مهم‌ترین نیازهای سیستان و بلوچستان در حوزه تربیتی است

زاهدان (پانا)_ مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان وبلوچستان گفت از آنجایی که «تربیت» مبنا و مقدم بر «آموزش» است، ساخت اردوگاه‌های دانش آموزی از مهمترین نیازهای سیستان و بلوچستان در حوزه تربیتی است.

کد مطلب: ۱۳۳۶۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ساخت اردوگاه‌های دانش‌آموزی از مهم‌ترین نیازهای سیستان و بلوچستان در حوزه تربیتی است

حسنعلی میرعبدی در جلسه شورای معاونان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان که به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: ساخت اردوگاه دانش آموزی در چابهار و مشهد از مهم‌ترین نیازهای دانش آموزان استان است که نیازمند جذب اعتبارات ملی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به بلاتکلیف ماندن اردوگاه شهید عبادی در مشهد مقدس، گفت: ساخت این اردوگاه اثرات و ثمرات فراوانی در حوزه آموزشی و تربیتی برای فرهنگیان و دانش آموزان استان به دنبال خواهد داشت‌ که برگزاری دوره های توانمندسازی معلمان و اعتکاف های علمی دانش آموزان از مهم‌ترین آن‌هاست.

حسنعلی میرعبدی رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی را از ویژگی های منحصر به فرد سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته ۷۷۷ هزار دانش آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل بودند و براساس پیش بینی انجام شده تا سال ۱۴۱۰ این جمعیت به یک میلیون و ۸۴۰ هزار نفر خواهد رسید و این جمعیت نیاز به فضای آموزشی، تجهیزات و نیروی انسانی را چندین برابر خواهد کرد.

وی در بخش دیگری به کسب رتبه یک کشوری در اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان بدو ورود توسط سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح استان همیشه در رتبه آخر کشور قرار داشت، اما امسال با همکاری و همیاری فرمانداران و دهیاران در اجرای این طرح با رشد ۱۱۹ درصدی موفق به کسب رتبه یک کشور شدیم.

میرعبدی همچنین به اجرای طرح «سبات» در راستای شناسایی و آموزش بازماندگان از تحصیل در استان خبر داد و گفت: تاکنون رقم قابل ملاحظه ای ازآنان در استان شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه تارکان از تحصیل و بازماندگان از تحصیل دو مقوله متفاوت هستند اما متاسفانه مجموع آمار آنها به عنوان بازمانده از تحصیل اعلام می‌شود، تصریح کرد: ساخت و توسعه مدارس شبانه روزی از مهمترین راه‌های انسداد بی‌سوادی و تحصیل بازماندگان از تحصیل است.

وی همچنین با اشاره به هشدارهای موجود برای موج هشتم کرونا در کشور خاطرنشان کرد: ایجاد تهویه مناسب در کلاس های درس از مهمترین مطالبات دانش آموزان و معلمان برای رعایت پروتکل های بهداشتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار