رئیس کل سازمان نظام پرستاری:

بازگشت به کار ۱۷ هزار پرستار دوران کرونا به مصوبه مجلس نیاز ندارد

تهران (پانا) - رئیس کل سازمان نظام پرستاری تاکید کرد برای بازگشت به کار ۱۷ هزار پرستار به مصوبه مجلس شورای اسلامی نیاز نیست و هم اکنون به ۱۰۰ هزار پرستار در کشور نیاز داریم که تلاش می‌شود از میان دانش‌آموختگان این این رشته اقدام به جذب شود.

کد مطلب: ۱۳۳۵۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت به کار ۱۷ هزار پرستار دوران کرونا به مصوبه مجلس نیاز ندارد

محمد میرزابیگی گفت: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که اخیرا برگزار شد و همچنین در جلسه روز پرستار امسال که با حضور رئیس‌جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار شد، نیازهای جامعه پرستاری از جمله لزوم برگشت نیروهای طرحی و تمدید طرح ایام کرونا مطرح و در خصوص وضعیت ۱۷ هزار پرستار فعال در ایام کرونا تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: در ایام کرونا به خصوص در نوروز سال ۹۹ که با شیوع کرونا دچار کمبود نیروی پرستاری شدیم، تعدادی از جوانان دهه هفتادی که حتی طرح‌شان شروع نشده بود و می‌توانستند در خانه و در امنیت و سلامت باشند، داوطلبانه با همان حقوق طرحی خدمات ارائه کردند تا نجات بخش مردم باشند و این مساله مایه افتخار است.

رئیس سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: وقتی گزارش بیکار شدن این پرستاران به رهبر معظم انقلاب رسید، فرمودند که این افراد کارگر فصلی نیستند و اگر آنها به کارشان برنگردند و شغل شان تأمین نشود، در بزنگاه‌های بعدی ضربه خواهیم خورد؛ حتی وقتی این مساله در روز پرستار به رئیس جمهور گزارش شد، ایشان نیز موافقیت خودشان را برای جذب اعلام کردند.

وی ادامه داد: براساس جمع‌بندی ۲ روز پیش، قرار شد که سازمان‌های نظام پرستاری، امور اداری و استخدامی، وزارت بهداشت و مجلس با محوریت دفتر رئیس‌جمهوری نحوه برگشت به کار و تامین شغلی ۱۷ هزار پرستار ایام کرونا را تبیین کنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: در جلسه ستاد ملی کرونا نیز مقرر شد کمیته ای منتخب به دستور رئیس‌جمهوری تشکیل شود تا مقررات جذب پرستاران را تبیین کند، البته ممکن است مسئولی با دیدگاه قبلی اظهاراتی مغایر با این مسئله بیان کند اما این نظرات خروجی جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا نیست.

میرزابیگی در مورد روند جذب و بازگشت به کار پرستاران، گفت:بخشی از اقدام باید در مجلس صورت گیرد که این کار شاید کمی طولانی باشد اما جذب ۱۷ هزار نفری که در ایام کرونا کار کرده‌اند، موضوع بحث ما است و نیاز به تأیید مجلس ندارند و در ستاد ملی کرونا در خصوص نحوه جذب آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار