یک نویسنده کتاب در گفت‌وگو با پانا:

کتاب خوب، روح انسان را جلا می‌بخشد

قم (پانا) - یک نویسنده کتاب در قم معتقد است کتاب خوب روح انسان را جلا می دهد و بخصوص دانش‌آموزان، لازم است به طور دوره‌ای علاوه بر کتاب‌های درسی، کتاب‌های مفید دیگری را نیز در برنامه مطالعاتی خود قرار دهند.

کد مطلب: ۱۳۳۵۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
کتاب خوب، روح انسان را جلا می‌بخشد

انس با کتاب همواره موجب تغذیه روحی و شادابی و طراوت انسان می‌شود و هر چه کتاب پرمحتواتر، مفیدتر و جذابتر باشد، این انس و الفت و آن تغذیه روحی، پایدارتر خواهد بود. تقی شجاعی یکی از نویسندگان کتاب های کودک و نوجوان است که به‌تازگی کتاب «وقتی بابا رئیس بود»، شرح حال معلم شهید علی بیطرفان رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 قم در دوران دفاع مقدس، به قلم وی منتشر و طی مراسمی رونمایی شده است؛ به همین بهانه گفتگویی را با این نویسنده جوان انجام داده ایم که در ادامه می‌خوانید.

در مورد کتاب «وقتی بابا رئیس» بود، برایمان بگویید.

من دوست داشتم خودم که معلم هستم یک الگوی معلمی را برای هم جامعه فرهنگی و هم جامعه نوجوان امروز بیان کنم و خوشبختانه شهید بیطرفان، هم از شهدای فرهنگی بودند و هم مسئولیت اجرایی داشتند. بنابراین به جمع آوری خاطرات خانواده شهید در کتاب مذکور پرداختم.

چه هدفی را از نوشتن این کتاب دنبال می کردید؟

می‌خواستم به نوجوان امروز بگویم که می‌شود رئیس بود و در عین حال با موتورسیکلت خیلی معمولی رفت و آمد کرد و زندگی ساده داشت؛ در کل می‌خواستم بگویم که نباید کم کاری بعضی‌ها را به حساب کل نظام گذاشت بلکه باید نظام اسلامی را با شهیدانی امثال شهید بیطرفان که مغفول مانده اند، شناخت و قضاوت کرد.

قشر دانش آموز چگونه با کتاب شما ارتباط برقرار می کنند؟

به صورت کلی کتاب خوب موجب تغذیه روحی است و شایسته است دانش آموزان، به طور دوره ای علاوه بر کتاب های درسی، مطالعه کتاب های مفید دیگری را در برنامه خود قرار دهند. در حال حاضر قشر دانش آموز ما با توجه به جنگ رسانه‌ای، در تیررس طمع دشمنان قرار دارند و من سعی کرده ام با تلفیق نقاشی و متن جذاب و روان و ساده و آوردن عمدی کلمات خاص، مطالعه کتاب را برای دانش آموزان تسهیل کنم.

دانش آموزخبرنگار: محمدحسین جوزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار