دایره مشمولان قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان توسعه پیدا کرد

اشخاص تجاری در خصوص فعالیت‌های اقتصادی خود در خارج از ایران، الزامی به صدور صورتحساب الکترونیکی ندارند

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس مقرر کردند که اشخاص تجاری در‌خصوص فعالیت‌های اقتصادی خود در خارج از ایران، الزامی به صدور صورتحساب الکترونیکی ندارند.

کد مطلب: ۱۳۳۵۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
دایره مشمولان قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان توسعه پیدا کرد

‌نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز عصر (‌یکشنبه 11 دی‌) در مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی با ماده 4 این طرح با 128 رای موافق، 20 رای مخالف و 15 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده 4 طرح مذکور تاکید شده است در تبصره ماده 2 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان عبارت «ارائه کالا و خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزوده و نیز» حذف می‌شود. بنابراین تبصره ماده 2 قانون پایانه‌‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان با مصوبه مجلس اینگونه خواهد شد: «فهرست مؤدیانی که به دلیل ماهیت کسب و کار آن‌ها، امکان عضویت در سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی را ندارند، به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و پس از تصویب هیأت وزیران، حداکثر تا پایان دی ماه هر سال برای عملکرد سال بعد توسط سازمان، اعلام خواهد شد.»

همچنین نمایندگان با ماده 5 طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی با 152 رای موافق، 17 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه یک تبصره به عنوان تبصره(4) به ماده(3) به قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان الحاق می‌شود: «تبصره 4- اشخاص تجاری در خصوص فعالیت‌های اقتصادی خود در خارج از ایران، الزامی به صدور صورتحساب الکترونیکی ندارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار