پرداخت ۷۶ میلیارد تومان زکات در فارس

درآمد زکات در استان فارس ۲۱ درصد رشد داشته است

شیراز (پانا) - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس میزان زکات جمع‌آوری شده در این استان طی ۹ ماهه امسال را بیش از ۷۶ میلیارد تومان اعلام کرد و از رشد ۲۱ درصدری درآمد زکات در استان فارس نسبت به سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت ۷۶ میلیارد تومان زکات در فارس

مرتضی موصلی در نشست شورای زکات این استان میزان زکات جمع‌آوری شده در ۹ ماهه امسال را بیش از ۷۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به حمد الهی مردم فارس همکاری خوبی در پرداخت زکات دارند.

وی افزود: در جمع‌آوری زکات مراکز مختلفی نظیر ۴۵۰ مرکز نیکوکاری فعال در استان، تمام ادارات کمیته امداد استان، مساجد، شوراها، دهیاری‌ها و غیره همکاری و مشارکت داشته‌اند.

موصلی اظهار کرد: با وجود مشکلات اقتصادی در بازه زمانی ۹ ماهه امسال شاهد رشد ۲۱ درصد پرداخت زکات در استان فارس بودیم که نشان از دین‌داری مردم این دیار دارد.

مدیرکل کمیته امداد فارس، میزان مبلغ زکات پرداختی در این استان در سال ۱۴۰۰ به ویژه از سوی دامداران و کشاورزان را ۹۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ زکات در سرفصل‌های مختلفی نظیر جهیزیه، درمان، شاخص‌های توانمندسازی و تحصیلی و مسکن و غیره جامعه هدف شامل افراد نیازمند و واجد شرایط تحت حمایت و غیر هزینه می‌شود.

وی در پایان برپایی نشست شورای زکات استان را در راستای توسعه فریضه عظیم زکات عنوان کرد و افزود: هدف از برگزاری این جلسات بررسی راهکارهای جدید در توسعه زکات در سطح استان با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود فارس و پیگیری مسائل مربوط به نشست سراسری زکات در پایان هفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار