معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان شهریار:

قدرت تشخیص و اعتصام به حق را در فرهنگیان و دانش‌آموزان تقویت کنیم

شهریار(پانا)- معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان شهریار در جمع بسیجیان فرهنگی، بر تقویت قدرت تشخیص و اعتصام به حق، در فرهنگیان و دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
قدرت تشخیص و اعتصام به حق را در فرهنگیان و دانش‌آموزان  تقویت کنیم

امین نوروزی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار، در جمع بسیجیان فرهنگی گفت: در دهه مقاومت قرار داریم؛ ایامی که نقاط تعیین کننده‌ای از تاریخ معاصر درآن قرار گرفته است؛ ۹دی نماد آگاهی و بصیرت مردم بزرگ ایران در بزنگاه غبارآلودگی حق و باطل، ۱۲دی سالروز رحلت عالم جلیل القدر آیت مصباح یزدی که حضور موثر در عرصه مبارزه با التقاط و فتنه گری معرفتی و روشنگری و تربیت شاگردان کیفی، نگینی درخشان در عرصه بصیرت افزایی بودند؛ ۱۳دی سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام شهید سلیمانی، عزیزی که خستگی را خسته کرد و برای اسلام و ایران هیچگاه نایستاد؛ بهنگام نبرد سربازی شجاع در میدان و بهنگام فتنه بسان دیده‌بانی بصیر و روشنگر عمل می‌کرد؛ ۱۹ دی یادآور قیام مردم فهیم قم در حمایت از امام راحل درسال ۵۶ که سرآغاز شعله‌ور شدن انقلاب اسلامی شد.

وی ادامه داد: نکته مهمی که در این نقاط برجسته تاریخ کشور ما و عملکرد مردم و مفاخری مثل آیت‌الله مصباح یزدی و سردار سلیمانی می‌شود آموخت، قدرت تشخیص جبهه حق و باطل و انتخاب حق داشتن، اقدام و ایستادگی بهنگام در میدان عمل و نظر بودن، همچنین امیدوار به آینده، سازنده و کنشگر بودن است.

نوروزی افزود: عبرت و یادگیری از تاریخ امری عقلایی است و فلسفه این مراسمات و گرامیداشت‌ها، یادآوری رشادت ها و الگوگیری از افراد و کنش های جمعی موفق است. امروز در برهه ای از تاریخ قرار داریم که نبرد حق و باطل در همه عرصه با شدت در جریان است و شاهد ظهور فتنه ای جدید در میدانی جدید خصوصا در میدان «شناختی و بینشی» با تردید و شبه‌افکنی و ترویج و ترغیب «شهوت و لذت آنی بی پایان» هستیم. دراین نقطه از زندگی، خداوند توفیق و تکلیف داده تا در مسئولیت مقام معلم عهده‌دار تربیت نسل فعلی باشیم؛ نسلی که آماج حملات پنهان و آشکار شیاطین انس و جن هستند. نسلی که بجای بازی‌های کودکانه، موبایل در آغوش داشتند و با دسترسی نامحدود فضای مجازی و رسانه ای رشد می کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان شهریار، در خصوص حوزه تربیت نسل امروز گفت: با یادآوری تجربه تاریخی دهه مقاومت و بصیرت، باید قدرت تشخیص و اعتصام به حق را در خودمان و دانش آموزان ایجاد و تقویت کنیم.

وی لازمه این مهم را اینگونه تشریح کرد: ارتباط گیری مهربانانه و حکیمانه با فرزندان ایران، بطوریکه اصالت محبت شما برقلب او بشیند؛ کمک به شکل‌گیری و تقویت قدرت عقل ؛ ایجاد نگاه تحلیلی و تفکر انتقادی ؛ ترغیب به دانایی ایجاد و تقویت رابطه عاطفی و معرفتی با اهل بیت علیهم السلام؛ معرفی و زمینه سازی ارتباط با قرآن دریافت و انتقال و معرفی مبانی محکم معرفی شاخص های حق؛ معرفی افراد متعالی از شهدا و علما و تاریخ سازان؛ پیشنهاد مطالعه تاریخ و سرگذشت ها؛ معرفی شبهات و پاسخ ها؛ معرفی منابع مطالعاتی؛ کمک و توانمندسازی کسب خصیصه صبر؛ اقدام و ابراز نظر بهنگام داشتن؛ دقت کنیم که برای محبوب ماندن از گفتن حق غفلت نورزیم؛ ناامیدسازی و بزرگ نمایی کاستی ها ابزار جبهه باطل است، از ناملایمات خسته نشویم و با استعانت از خداوند مهربان به کلام راهبردی امام روح‌الله «همۀ ما مأمور به تکلیف و وظیفه ایم نه مأمور به نتیجه» تأسی کنیم و معرفی افتخارات و توفیقات سخت و نرم کشورمان در همه عرصه ها بپردازیم.

خبرنگار: زهرا نیکنام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار