در گفت‌وگو با پانا تشریح شد؛

آخرین وضعیت ایجاد خط ویژه موتورسیکلت درپایتخت

تهران (پانا) - شهردار منطقه ۲ درخصوص آخرین وضعیت ایجاد خط ویژه موتورسیکلت در میدان توحید و اکو پارک فرحزاد توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت ایجاد خط ویژه موتورسیکلت درپایتخت

مهدی صالحی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه آخرین وضعیت ایجاد خط ویژه موتورسیکلت در محدوده میدان توحید گفت:‌ «منطقه دو بخشی از پروژه خط ویژه موتورسیکلت است و این پروژه از منطقه ۱۰ بزرگراه شهید نواب آغاز می‌شود و تا میدان توحید ادامه پیدا می‌کند. بخش زیادی از پروژه اجرا شده و در مرحله بهره برداری است.»

وی ادامه داد: «خط ویژه موتورسیکلت به‌صورت پایلوت اجرا می‌شود و برای اصلاح پروژه بازخوردهای آن گرفته می‌شود.»

صالحی همچنین درخصوص اینکه چه برنامه‌هایی برای دره فرحزاد پیش‌بینی شده تا دوباره به محل تجمع معتادان متجاهر تبدیل نشود هم گفت: «فرحزاد یک ظرفیت شهری است و به واسطه غفلتی که در حوزه کالبدی نسبت به آن به وجود آمده بود، امروز به این حال و روز افتاده است. این قابلیت را در خدمت شهر قرار می‌دهیم و زمینه حضور عموم مردم را فراهم سازیم و بعد از اینکه مردم در آنجا حاضر شوند قطعا دیگر جایی برای آسیب‌های اجتماعی باقی نمی‌ماند و لذا دستور کار ما اجرای طرح اکوپارک است و برای تحقق این امر اقدامات خوبی انجام شده و اعتبار مصوب شورا را داریم و تیم پیمانکاری در پروژه مستقر است.»

آخرین وضعیت گود ایران‌زمین

شهردار منطقه ۲ درخصوص آخرین وضعیت گود ایران‌زمین هم توضیح داد:‌ «پروژه گود ایران زمین با توجه به تصمیماتی که در مراجع قضایی گرفته شده به نفع دولت بابت مطالبات آقای زنجانی واگذار شده و این مجموعه تحویل شرکت نفت است بنابراین ما مالک جدیدی داریم که دولت است و لذا مالک قبلی در این پروژه نیست و موضوع در بحث مالکیت حل و فصل شده است.»

صالحی تاکید کرد: «درخصوص اجرای پروژه چند جلسه با شرکت نفت برگزار شده و آنها را ترغیب کردیم به اینکه پروژه را اجرا کنند. یکسری مشکلات در مسیر اجرای پروژه وجود دارد ناظر بر اینکه مستند به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری قرار بوده تغییراتی در این پروژه اتفاق بیفتد که شرکت نفت قائل به این تغییرات نیست و نظر بر اجرای پروژه وفق مصوبات قدیم است که مرجع ذی‌صلاح این موضوع، کمیسیون ماده پنج شهر تهران و شورای عالی شهرسازی و معماری خواهد بود ولی دوستان را ترغیب کردیم بیایند تا تراز صفر که حداقل محل مناقشه‌ای بین هیچ کدام از طرفین نیست پروژه را انجام دهند تا موضوعات بعدی هم حل و فصل شود. تا امروز گزارشی دال بر خطرناک بودن گود وجود ندارد و پایش‌ها به‌طور کامل در حال انجام است و دستگاه نظارت در پروژه مستقر است و گزارش‌ها حاکی از پایدار بودن پروژه است.»

وی ادامه داد:‌ «در سال ۹۳، بعد از ریزش پروژه رخ داد و شهرداری تهران به وظیفه ذاتی خود که بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها بود عمل کرد و محدوده را ایمن کرد و بر اساس همین بند ۱۴ اینها به عنوان مطالبات شهرداری از مالک در پروژه است و با انتقال مالکیت هم این به مالک جدید منتقل شده و قطعا قبل از اجرای پروژه باید حقوق شهرداری کامل ایفاد شود تا امکان ادامه پروژه فراهم شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار