معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

خبرگزاری پانا ظرفیت مهم و موثری در راستای ارتقا سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن تاکید بر لزوم گسترش سواد رسانه‌ای در جامعه دانش‌آموزی، از خبرگزاری پانا به عنوان یک ظرفیت موثر و مهم در این حوزه، یاد کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا ظرفیت مهم و موثری در راستای ارتقا سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان است

اتاق خبرگزاری پانا منطقه۲ با هدف ارتقای کیفیت فعالیت‌های رسانه ای با حضور احمد موسوی؛ معاون فرهنگی تربیتی اداره کل، محمد خزائی، رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران و علی عزتی مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم، احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با پانا گفت: «دنیای امروز دنیای رسانه است و تمام ظرفیت ها در همه عرصه ها و ساحت ها از طریق رسانه مخابره می شود و تئوری دهکده جهانی به واسطه همین فعالیت های گسترده رسانه مطرح شده است.»

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جنگ ترکیبی افزود: »جنگ ترکیبی امروز، جنگ رسانه است، جنگ اندیشه ها و افکار است و این پیام به ما القا می شود که در حوزه تعلیم و تربیت در حوزه رسانه می بایست اقدامات موثری انجام شود.»

موسوی با بیان اینکه هر نظام حکومتی در تلاش است که اندیشه خودش را به صورت ساختار قالب معرفی کند‌، بر ارتباط عمیق میان تعلیم و تربیت و رسانه تاکید کرد و گفت: «رسانه امروز بر پایه و اساس تعلیم و تربیت است و برای تحقق نظام تربیتی اسلام و تمدن نوین اسلامی مطرح شده در گام دوم انقلاب اسلامی، باید توجه داشت برای بسترسازی آن، قطعا رسانه است و نقش مؤثری دارد.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش پایتخت، ضمن اشاره بر تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت تمام ساحتی مبتنی بر مهارت افزایی افزود: «برای مهارت افزایی دانش آموزان و همچنین نقش پذیری اجتماعی آنها، در حوزه سواد رسانه پیشنهاد مشخص من این است که از هر مدرسه ۱۰ نفر عضو خبرگزاری دانش آموزی پانا باشند.»

وی خاطرنشان کرد: «هم اکنون دشمن روی مهم ترین سرمایه های کشور که دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی هستند سرمایه گذاری کرده است. خبرگزاری پانا به عنوان یک ظرفیت بزرگ دانش آموزی باید در کنار همه تشکل ها و همه فرآیند تعلیم و تربیت قرار بگیرد. باید توجه داشت انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده است و جنگی که در حال حاضر درگیر آن هستیم، یک جنگ فرهنگی است. بنابراین یک ظرفیت عظیم فرهنگی، دانش آموزان هستند و یکی از ظرفیت های بزرگ تشکل ها است که در دل آن خبرگزاری پانا می تواند بسیار مؤثر باشد.»

موسوی همچنین در خصوص اهداف قرارگاه جهادی تربیت که در آموزش و پرورش پایتخت تشکیل شده است، تصریح کرد: «کلمه قرارگاه وقتی مطرح می شود یعنی بحث عملیات مطرح است، ما در یک فضای فرهنگی هستیم. مکان و مأوای آغاز کار ما هم باید طوری باشد که منطبق با فضای قرارگاهی باشد. قرارگاه عملیاتی و میدانی است و هدفی که دنبال می کند این است که دانش آموزان و همکاران فرهنگی را در این عرصه توانمند کند. دانش آموز، اولیا و معلم یک مثلث سه ضلعی است که این سه گروه را در بحث فضای مجازی و سواد رسانه، مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و مهارت افزایی و بصیرت افزایی توانمند کند تا دچار آسیب نشوند.»

دانش آموز خبرنگار: آیلین امیرگانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار