امام جمعه شهرستان نایین:

نگاه صاحبان صنایع، تربیت نیروی متخصص از آموزش و پرورش و از میان دانش آموزان باشد

نایین(پانا)_امام جمعه شهرستان نائین گفت: باید صنعت به کمک آموزش و پرورش آمده و نگاه تربیت نیروی متخصص از آموزش و پرورش را شکل دهد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نگاه صاحبان صنایع، تربیت نیروی متخصص از آموزش و پرورش و از میان دانش آموزان باشد

به گزارش خبرنگار پانا، حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو، امام جمعه شهرستان نایین در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ایده تا پدیده با حضور فعالان اقتصادی، صاحبان صنایع و مسئولان شهرستان نائین، اظهار کرد: عدم مسئولیت پذیری برای کار، یکی از مهم ترین مسائل در نظام مسائل شهرستان نایین است که باید تمام مسئولان نسبت به آن دغدغه داشته باشند.

وی ضمن از طرح همایش ایده تا پدیده استقبال و از مجریان‌ آن تشکر کرد و گفت: برگزاری همایش ایده تا پدیده و حضور شرکت های دانش بنیان در جلسات و جلسات نخبگان اقتصادی و صاحبان صنایع، شیوه ای از پوشش شعار سال و تحقق آن است.

مطهرخو به ظرفیت و ماهیت اردوهای راهیان پیشرفت اشاره و تاکید کرد: اردوهای راهیان پیشرفت که مدنظر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری واقع شده است، پیوندی میان علم و صنعت زده شود. این بدین معنا نیست که در گذشته این نگاه نبوده است. با توجه به مشکلات گوناگون حوزه آموزشی و برای مثال مشکل تجهیزات هنرستان فنی شهید قدوسی نایین، این پیوند علم با صنعت می‌تواند باعث پیشرفت بسیاری گردد.

وی ادامه داد: تجهیزات داخل مدارس، تجهیزات و امکاناتی قدیمی است و بنابراین علم درون این مدارس، علم به روزی نیست. آموزش و پرورش نیز دارای بودجه محدودی است، باید صنعت به کمک آموزش و پرورش آمده و نگاه تربیت نیروی متخصص از آموزش و پرورش شکل گیرد.

مطهرخو، تاسیس مجموعه حامیان علم و صنعت تاسیس را مطرح و عنوان کرد: بعضی ایده ها و اتفاقات می تواند از سطوح کوچکتری مانند شهرستان ها شروع و به سطح کشوری برسد. کار مجموعه می‌تواند شناسایی نخبگان علمی و صنعتی‌ در سطح مدارس، حمایت مالی جهت تحصیل و ادامه تحصیل، حمایت مالی از مدارس هنرستان، کاردانش و جامعه هدف باشد.

وی ادامه داد: ایده ها را گسترده کنید یعنی نه فقط در حوزه مشاغل و صنایع ایده دریافت شود، در حوزه هایی مانند مدیریت شهری، مدیریت منابع آب، محیط زیست و گردشگری، نیز اقدام به دریافت و بهره برداری از ایده ها کنید. این شیوه فعالیت، یک کار فرهنگی جدی است.

مطهرخو در ادامه، به عامل نگیزه و عقبه حمایتی برای صاحبان ایده اشاره و اظهار کرد: عقبه حمایتی مهم است. اینکه با چه انگیزه و عقبه حمایتی این صنعت یا این صاحب ایده، ترغیب به ارائه ایده و نوآوری کند، این مهم است. ما درگیر کمبود نیروی کار هستیم که بعضا به عنوان نقطه منفی از آن نام می‌برند. این مشکل و معضل در آینده با توجه به شیوه امروز آن، به معضل اخلاقی تبدیل می‌شود و باید از این مقوله جلوگیری شود.

محمد جواد شفیعی، رئیس کمیته امداد امام خمینی ره شهرستان نایین نیز در این جلسه گفت: همایش ایده تا پدیده، اولین رویداد کارآفرینی در اوایل اسفند ماه سال جاری در شهرستان نایین برگزار خواهد شد. امید است که از تمام صاحبان ایده و نخبگان و ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: اشتغال، یکی از مباحث اصلی کشور و دغدغه دولت مردان است. بنا بر این، کمیته امداد خمینی ره با استفاده از ظرفیت مراکز دانشگاهی، فنی حرفه ای و آموزش و پرورش و دستگاه های متولی، تفاهم نامه مشترکی تنظیم کرده است تا از ظرفیت های این دستگاه ها در جهت آموزش مددجویان از دوران ابتدایی، دبیرستان، هنرستان و ظرفیت دانشگاه ها در جهت تربیت نیروی کار توانمند و حرفه ای برای ورود به صنعت استفاده شود.

به گزارش پانا، پس از صحبت فعالان اقتصادی و مطرح کردن بازبینی طرح های اقتصادی در کارخانجات، شناسایی دانشجو در طرح صنعت تا دانشگاه، برطرف کردن معضل نیروی کار در صنایع نایین، تشکیل کمیته در حوزه های انرژی، الکترونیک و دیگر حوزه ها جهت ارتباط گیری بهتر دانشگاه با صنعت از مسائلی بود که توسط فعالان و نخبگان اقتصادی و صاحبان صنایع در جلسه، مسئولان شهرستان نایین ، حمایت همه جانبه و همیاری تخصصی خود با فعالان و نخبگان اقتصادی را اعلام کردند.

خبرنگار: محمد مهدی اشرف

عکاس: حسین فرزانیان محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار