چمران در مراسم یادبود دکتر عباس شیبانی؛

عباس شیبانی، سیاست مداری ساده زیست و با تقوا بود

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهرتهران در مراسم یادبود دکتر عباس شیبانی با اشاره به ساده زیستی و تقوا به عنوان دو شاخص اخلاقی مهم مرحوم شیبانی، گفت یکی از افتخارات بنده این بود که سالها در کنار ایشان خدمتگزار مردم بودم.

کد مطلب: ۱۳۳۴۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
عباس شیبانی، سیاست مداری ساده زیست و با تقوا بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مراسم یادبود دکتر عباس شیبانی یار دیرین امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) با حضور مسئولان کشوری و لشکر در مسجد شیخ فضل الله نوری برگزار شد.

مهدی چمران در این مراسم گفت: شیبانی یکی از مردان پاک و خالص و نمونه دوران ما بود و اگر بگویم شخصی به خلوص و ساده زیستی و شجاعت ایشان داریم من تردید دارم.

وی در ادامه گفت:در دوران قبل از انقلاب اگر قرار بود برنامه و سخنی بر علیه رژیم شاهنشاهی اجرا شود عباس شیبانی باشجاعت تمام پیش قدم بود .

رئیس شورا ادامه داد: وی در شهادت سه دانشجو که در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند سخنرانی بر علیه رژیم شاهنشاهی داشت و بعد از آن سخنرانی به دست ساواک دستگیر و سیزده سال در زندان به سر بردند.

چمران در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) مسئولیت شورای انقلاب را به دست ایشان سپردند و اولین جلسه شورای انقلاب در منزل شخصی خود برگزار کردند.

وی افزود: دورانی که بنده افتخار این را داشتم که در شورای اسلامی شهر تهران سه دوره کنار این شخصیت با تقوا باشم و ایشان در آن زمان به فکر هوای پاک برای شهروندان بود و حتی مصوبه ای هم در شورا تصویب شد برای اینکه با تولید هر خودروی یک خودروی فرسوده از رده خارج شود و ایشان در آن زمان دغدغه آلودگی هوای شهر تهران را داشتند.

در ادامه چمران گفت: یکی از خصایصی که ایشان داشتند این بود که حقوق و حق الجلسه ای از شورا دریافت نمی کردند و در آخر جهت ساخت بیمارستان حضرت زینب(س)، تمام حق و حقوق معوق خود را به بیمارستان اهدا کرد.

در پایان این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در سخنرانی خود در مورد شخصیت و ویژگی های اخلاقی مرحوم شیبانی گفت: عباس شیبانی دنبال پست مقام نبود، هر جا نیاز به خدمت و کار برای مردم احساس می شد، وی حاضر بود و کار ماندگار برایش ارزش و اولویت داشت.

قرائتی با اشاره به اینکه در دوره مدیریت جهادی ساخت مساجد در شهر تهران آغاز شد، افزود: مسئولین شهری نیز باید بدانند که کارهای ماندگار برای شهر باید انجام شود و یک عیب بزرگی که وجود دارد این است که برای رسیدن به مسجد در شهر باید فاصله زیادی را طی کرد و این برای شهر اسلامی بد است و مدیریت جدید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در حاشیه این مراسم در خصوص ویژگی های شاخص مرحوم شیبانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به صورت قطع و یقین، مرحوم شیبانی یک الگوی بسیار شایسته برای نسل‌های امروز و آینده و حجتی برای مسئولین کشور است که همه وجودش را وفق اسلام و انقلاب کرد و در مسیر تحقق آن هزینه داد.

وی با بیان اینکه مرحوم شیبانی فوق العاده ساده زیست بود و از دنیا به اندازه نیازش و از آن هم به حداقل بسنده کرد، افزود: ایشان همه سعی و تلاشش را معطوف به خدمت به خلق کرد و به دنبال حق بود؛ ابتدا از پایه گذاران جبهه ملی بود، اما در استمرار آن وقتی به جریان امام (ره) رسید، در تبعیت از امام (ره) لحظه ای درنگ نکرد.

زاکانی با اشاره به اینکه مرحوم شیبانی بیش از ۱۳ سال زجر و سختی زندانهای ستمشاهی را تحمل کرد و بعد از آن نیز در مسیر انقلاب اسلامی کوتاه نیامد و تلاش کرد که در خدمت انقلاب اسلامی باشد، ادامه داد: امروز در سوگ چنین بزرگ‌مردی داغداریم و با همه وجود در فقدان چنین بزرگواری می سوزیم که جلوه ارزش او را در وصیت نامه اش می توان دید که بی رغبتی به دنیا و ظواهرش در آن مشخص است.

شهردار تهران اضافه کرد: امیدوارم از ابتدا تا انتهای زندگی ایشان طوری ترسیم شود که این الگو و حجت برای نسل‌های امروز و آینده باقی بماند؛ هر چند با نداشتن ایشان یک خسران بزرگی کردیم، اما انقلاب اسلامی یک نقطه ثبتی درخشانی را با وجود مبارک ایشان به یادگار گذاشت.

وی در پاسخ به پرسشی درخصوص طرحی که مرحوم شیبانی در دوره نمایندگی خود در شورای شهر تهران بنا نهاد که بر اساس آن باید در ازای ورود یک خودوی جدید به شهر، یک خودروی فرسوده از شهر خارج شود، توضیح داد: این کار از داعیه های این سفر کرده بود که بعدا تبدیل به یک قاعده و قانون شد و ما به شدت به دنبال آن هستیم؛ وقتی یک خودروی نو به سبد خودرویی شهر اضافه شود، باید یک خودروی فرسوده از سطح شهر خارج شود، چرا که آلودگی هوا و شرایط نامناسب، غیر قابل تحمل است؛ علاوه بر اینکه افزودن خودروی جدید بدون خروج یک خودروی فرسوده، ترافیک و مشکلات متعددی از موضع زیست محیطی و آسایش و آرامش مردم در بر خواهد داشت؛ لذا این امر بسیار خوبی است که ما به شدت نسبت به آن اقبال داریم، اما باید توجه کنیم که موانع جدی نیز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار