فعالیت ۱۱۲۸ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت

تهران (پانا) - معاون تحقیقات وزارت بهداشت از فعالیت ۱۱۲۸ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۱۱۲۸ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت

یونس پناهی در یک نشست خبری اظهار داشت: هدف از برگزاری رویداد «هفتمین فن بازار ملی سلامت» تحقق شعار سال است و بر این اساس دانشگاه‌های کشور و شرکت‌های دانش بنیان یک نشست تخصصی دارند، به این ترتیب که افتتاحیه با حضور مقامات برگزار خواهد شد و بازدیدهایی از غرفه‌های تخصصی حوزه سلامت انجام می‌شود.

پناهی افزود: سه برنامه تخصصی خواهیم داشت که عبارتند از نشست حکمرانی اثربخش، فناوری نوین و مالکیت فکری در حوزه سلامت؛ همچنین برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در جریان این رویداد برگزار می‌شود.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت ادامه داد: برگزاری کارگاه ها در حوزه کسب و کار دانشجویی در دستور کار است؛ بنابراین اساتید و دانشجویان در این برنامه حضور خواهند داشت تا در حوزه خودکفایی تجهیزات پزشکی و دارو بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

وی ادامه داد: یکی از خصوصیات این فن بازار استفاده از ظرفیت‌های کشور در حوزه اثرگذاری و فرهنگ‌سازی فناوری سلامت خواهد بود. یکی از دغدغه‌های فعالان فناوری مالکیت فکری است که در این حوزه نیز بحث و گفتگو خواهد شد.

پناهی با بیان اینکه جایگاه ایران در حوزه فناوری علمی از ۶۰ به ۵۳ رسیده است بر استفاده از علوم نوین پزشکی تاکید کرد.

پناهی افزود: عمده تجهیزاتی که در این نمایشگاه ارایه خواهد شد ارزش پیشگیری دارد و ما باید به سمت دستگاههایی حرکت کنیم که ارزش تشخیصی دارد. امروزه در غربالگری از کیت‌های تشخیصی استفاده می‌شود.

وی گفت: حدود ۸ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که ۱۱۲۸ مورد در حوزه سلامت فعالیت دارند؛ همچنین ۲۵ درصد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت فعال هستند.

به گفته پناهی، در حال حاضر هر استان می‌تواند پارک علم و فناوری داشته باشد و دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان و شیراز نیز دارای پارک علم و فناوری هستند.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیاست وزارت بهداشت همواره تاکید بر پیشگیری است، و وزیر بهداشت تمایل دارد از ظرفیت‌های پیشگیری از شیوع بیماری‌ها استفاده کند که نمونه بارز آن واکسن کرونا بود.

وی اظهار داشت: با انجام واکسیناسیون میزان مرگ و میر در کشور ما نسبت به سایر کشورها بهتر است و مردم ما استقبال بهتری از واکسیناسیون داشتند؛ البته رعایت پروتکل های بهداشتی باید همواره در دستور کار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار