در گفتوگو با پانا
جزییات برنامههای تحولی اردوگاههای دانشآموزی به روایت معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گام اول در تحول اردوگاههای دانشآموزی سراسر کشور را تقویت نیروی انسانی و فراگرفتن مهارتهای جدید توسط مدیران اردوگاهها میداند.
اصغر باقرزاده در گفتوگو با پانا درباره تحول در اردوگاههای دانشآموزی کشور، اظهار کرد:« برای اجرای هرگونه تحولی عامل اصلی نیروی انسانی است، نیروی انسانی اردوگاههای ما مدیران اردوگاهها به حساب میآیند. مجموعه معاونت پرورشی و فرهنگی و همچنین اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی در مرحله اول تمرکز را بر توانمندسازی، رشد و ارتقای صلاحیتهای حرفهای و علمی مسئولین اردوگاهها قرار داده به نحوی که این مدیران بتوانند چند مهارت را فرا گیرند و یا مهارتهای کسب شده خود را در گذشته را تقویت کنند.»
وی در ادامه داد: «یکی از این مهارتها مشارکتجویی و یا جلب مشارکت است. جلب مشارکت صرفا جلب مشارکت اعتباری یا اقتصادی نیست بلکه جلب مشارکت برای همه امور اردو خواهد بود، از جمله محتوای اردو و آماده سازی فضای اردوگاه که مدیران باید این مهارت مهم را کسب کنند.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مولدسازی اردوگاهها از دیگر مهارتهایی است که باید از سوی مدیران اردوگاههای دانشآموزی در راستای تحول اردوگاهها فرا گرفته شود، گفت: «مدیران اردوگاهها با این برنامه میتوانند با جلب مشارکت اقتصادی بخشی از نیازمندیهای مالی خود را تامین کنند تا فضا برای حضور دانش آموزان فراهم شود.»
باقرزاده افزود: «موضوعی دیگر در جهت تحول در اردوگاهها ارتقاء مدیران اردوگاهها در زمینه بازیها و برنامههای خلاق اردوگاهی است تا با کسب مهارت بتوانند از فضای مختلفی که در اختیارشان قرار دارد، بتوانند به نحوی استفاده کنند که برای بچهها جذابیت بیشتری داشته باشد، در گامهای تحولی باید فضای خلاقیت را برای دانش آموزان در اردوگاهها فراهم کنیم.»
وی خاطرنشان کرد: «شبکهسازی و برقراری ارتباط مدیران اردوگاههای دانشآموزی سراسر کشور با یکدیگر، از دیگر اهداف ما در گام اول تحول در اردوگاهها است، با انجام چنین کاری افراد به راحتی میتوانند از تجارب هم استفاده کنند و در بسیاری از مسائل با توجه به شبکهسازی انجام شده، مشورت داشته باشند.»
ارسال دیدگاه