بیشترین بارندگی استان اصفهان در فریدونشهر ثبت شد

اصفهان (پانا) - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت بیشترین بارندگی استان در ۲۴ ساعت گذشته در بخش موگویی فریدونشهر با ۵۳ میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

کد مطلب: ۱۳۳۳۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین بارندگی استان اصفهان در فریدونشهر ثبت شد

به گزارش اداره کل هواشناسی اصفهان، محمدرضا رفیعی، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان عنوان کرد: پس از بخش موگویی فریدونشهر، سمیرم با ۴۰ میلی متر، چادگان با ۲۷ میلی متر، خوانسار با ۲۶ میلی متر، فریدونشهر ۲۳ میلی متر، نجف آباد ۲۱ میلی متر و زرین شهر با ۲۰ میلی متر به ترتیب بارش بیشتر از ۲۰ از آنها گزارش شد.

وی ادامه داد: بارش باران در شهر اصفهان هم ۱۱ میلی‌متر گزارش شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار کرد: این شرایط امروز برای بیشتر مناطق استان از جمله مناطق مرکزی وشهر اصفهان ادامه دارد و شدت بارش ها برای نیمه غربی استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه این شرایط تا اواخر وقت امروز در استان ادامه دارد، اضافه کرد: بارش برف و باران، مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی سطح جاده ها و معابر شهری، اختلال در ترددهای درون و برون شهری و محورهای مواصلاتی استان پیش بینی می شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: مه آلودگی برای روز یکشنبه (فردا) و کاهش محسوس دما و یخ زدگی پدیده غالب برای روزهای دوشنبه و سه شنبه در استان خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین در باره نفوذ توده هوای سرد و کاهش محسوس دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد، یخبندان معابر عمومی و سطح جاده ها از اواسط روز یکشنبه تا اواخر روز سه شنبه هفته جاری در استان "هشدار زرد" صادر کرد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از نفوذ توده هوای سرد و کاهش محسوس دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد در بیشتر مناطق استان و شدت کاهش دما در نیمه غربی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال افزایش مصرف حامل های انرژی و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی وجود دارد.

در این اطلاعیه در باره مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، پیشگیری از یخ زدگی لوله‌های آب و مخازن آب در معرض هوا به شهروندان و کشاورزان توصیه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار