رییس جمعیت هلال احمر:

دانش‌آموزان سفیران امدادی هلال احمر هستند

آموزش و پرورش در تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی جمعیت هلال احمر بسیار مؤثر است/باید مدرسه هلال احمر را هم ایجاد کنیم/برخی واحدهای درسی امداد و نجات را در کتب درسی قرار دهیم

تهران (پانا) -رییس جمعیت هلال احمر گفت باید سرمایه‌های انسانی و اجتماعی را تقویت کرد و آموزش و پرورش در تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی جمعیت هلال احمر بسیار می‌تواند مؤثر واقع شود.

کد مطلب: ۱۳۳۳۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان سفیران امدادی هلال احمر هستند

حجت‌الله الماسی، مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در این نشست با اشاره به این موضوع که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از تکالیف مهم، تحقق مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله است، اظهار داشت: برای این منطور باید سطح توانایی‌ها، ارتباطات و مناسبت‌های موثر بین مدرسه و محله افزایش یابد و این موضوع را به حدی برسانیم که شاهد تاثیرگذاری آن در بین مردم باشیم.

او ادامه داد: باید کاری کرد تا دانش‌آموز بتواند حتی به عنوان مربی نقش‌آفرینی کند و بخشی از نیازهای محله را با راهنمایی معلمان و مربیان برطرف سازد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در پایان یادآور شد: یکی دیگر از تکالیف سند تحول بنیادین، تربیت چندساحتی است که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی به عنوان یکی از متولیان آموزش همگانی همواره خوش درخشیده‌ است و امیدواریم در این خصوص نیز فعالیت خود را داشته باشد.

در ادامه این نشست پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و هلال احمر اظهار داشت: دو دستگاهی که امروز کنار هم ایستاده‌اند از جمله مهم‌ترین سازمان‌ها در مواجهه با بحران‌ها هستند. امسال را سال ثبت نام و افزایش مشارکت در نظر گرفتیم و ان‌شالله سال آینده سال آموزش ما و پس از آن استفاده از این نیروها خواهد بود‌. این اقدامات در راستای کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر خواهد بود.

وی ادامه داد: ابتدا باید دانش‌آموزان با اقدامات داوطلبانه و خطرات آن آشنا شوند و سپس باید تلاش کنیم آنان بر این اقدامات مسلط باشند. ما باید سرمایه‌های انسانی و اجتماعی خود را تقویت کنیم و آموزش و پرورش در تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی جمعیت هلال احمر بسیار می‌تواند مؤثر واقع شود.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به این موضوع که موقعیت مدارس در محلات بسیار استراتژیک است، گفت: در حوادث گذشته به خوبی شاهد بوده‌ایم که مدارس نقاط کلیدی و استراتژیک در برخورد با بحران‌ها هستند. همچنین دانش‌آموزان سفیران امدادی هلال احمر هستند و می‌توانند در خانواده‌های خودشان اهداف هلال احمر را پیگیری کنند. همچنین ما از طریق فضای مجازی می‌توانیم برنامه‌های خود را به اطلاع دانش آموزان برسانیم.

رییس جمعیت هلال احمر با خاطرنشان کردن این موضوع که برنامه‌های هلال احمر برنامه‌های ترکیبی با آموزش و پرورش می‌شوند، عنوان کرد: هلال احمر نه یک سازمان که یک جمعیت است و همواره به وحدت و انسجام با سازمان‌های دیگر می‌اندیشد. اقدامات بشردوستانه، طرح دادرس و طرح‌های بین المللی از جمله برنامه‌هایی است که باید آنان را رصد و به انجام رسانیم.

وی افزود: قرار است در آینده نود هزار مربی آموزش امداد رسانی بینند و براساس تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه فرهنگیان داشته ایم، تاکنون سی هزار مربی آموزش دیده‌اند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به طرح غنچه‌های هلال احمر، یادآور شد: باید مهدکودک‌هایی را برای آموزش مواجهه با بحران‌ها شکل دهیم. باید مدرسه هلال احمر را هم ایجاد کنیم، مدرسه‌ای که فقط آموزش امداد و نجات را در نظر دارد، همچنین برخی واحدهای درسی امداد و نجات را در کتب درسی قرار دهیم. گاهی باید از طریق عملی مهارت‌ها را در حیاط مدرسه آموزش دهیم.

وی در‌ پایان تاکید کرد: مسابقات بشردوستی، برنامه‌های زیست محیطی در مواجهه با تغییرات اقلیمی، جذب کارشناس امداد و نجات در وزارت آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های مد نظر ما در راستای همکاری با آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار