در اولین روز از زمستان ۱۴۰۱ مطرح شد:

طرح جذب دانش‌آموزان فعال در امور فرهنگی در دفتر امام جمعه نایین

نایین (پانا) - مسئول امور دانش‌آموزی دفتر‌ امام جمعه شهرستان نایین گفت در دفتر امام‌جمعه نایین به دنبال دانش آموزانی هستند که در مدارس، پیگیر و دغدغه‌مند امور فرهنگی هستند.

کد مطلب: ۱۳۳۳۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح جذب دانش‌آموزان فعال در امور فرهنگی در دفتر امام جمعه نایین

دیدار امام جمعه شهرستان نایین با اعضای شورای دانش آموزی، انجمن ورزشی و مسئولان هنرستان پسرانه شهید قدوسی نایین در اولین روز از زمستان سال ۱۴۰۱ انجام شد.

در این جلسه به معرفی فعالیت های هنرستان شهید قدوسی، انجمن ورزشی، استعداد های علمی کاربردی در مسابقات کشوری در سال گذشته، مشکل تجهیزات با توجه به تغییر سرفصل های درسی توسط مسئولان هنرستان پرداخته شد.

محمد امین جمالی نیا، مسئول امور دانش آموزی دفتر‌ امام جمعه شهرستان نایین در این جلسه گفت: در طرح خادم یاری نماز جمعه و طرح مشاور دانش آموزی دفتر امام جمعه، به دنبال دانش آموزانی هستیم که در مدارس، پیگیر و دغدغه مند امور فرهنگی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو، امام‌جمعه شهرستان نایین‌ در این جلسه اظهار کرد: امام جمعه در هر شهر و شهرستانی، نماینده مقام معظم رهبری به منظور حضور در شهر و پیگیری امور فرهنگی و معنوی و پیگیری امور متفاوت شهری بوسیله مطالبه گری از مسئولان شهرستان است. به دلیل ارتباط امام جمعه با مردم و نفوذ کلام در برابر مسئولان و خیرین، مشکلات و مسائل مردم را احصا و مطالبه می کند.

وی ادامه داد: چند مجموعه به صورت مستقیم زیر نظر امام‌جمعه شهرستان قرار دارد که می توان به ستاد نماز جمعه، اقامه نماز، زکات، امور مساجد، امر به معروف و نهی از منکر و شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد. امور نوجوانان و دانش آموزی و امور جوانان و دانشجویی نیز در شهرستان تشکیل و پیگیر امور هستند.

مطهرخو پس از شنیدن دغدغه ها و مسائل و مشکلات هنرستان شهید قدوسی نایین، گفت: ما امیدواریم فکر شما پویا شود و آینده ساز شهر و کشور شوید. اگر اندیشه های خود را از هم اکنون ورز دهید، باید افق خود را در بازه بالا تری از پله شهرستانی به استانی و حتی کشوری گسترش دهید.

وی به هم افزایی شوراهای دانش آموزی مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: اولین مسئله ای که در مقابل این مهم لازم است، هم افزایی است. کمیته های متفاوت شورای دانش آموزی در تمام مدارس شهرستان باید هم افزا و مرتبط شوند. باید جلساتی برگزار شود که در این راستا در کنار خواسته و تصمیم شما، بنده نیز از اداره آموزش و پرورش پیگیر خواهم شد و حتی در جلسات شما شرکت خواهم کرد زیرا شما دانش آموزان برای ما خیلی مهم هستید. شما آینده سازان ایران هستید.

مطهرخو اضافه کرد: طرح امین، یکی از کارهای بسیار خوب آموزش و پرورش در نایین بود چرا که باعث حضور روحانیون در مدارس و شنیدن درد و دل ها و دغدغه های دانش آموزان و ارتباط صمیمانه با روحانیون است.

خبرنگار: محمد مهدی اشرف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار