کارشناس حقوقی آموزش و پرورش منطقه کهریزک :

عمده تخلفات اداری به خاطر عدم آشنایی کارکنان با مقررات است

کهریزک (پانا) - کارشناس حقوقی آموزش و پرورش منطقه کهریزک، دلیل بسیاری از تخلفات اداری را به خاطر عدم آشنایی کارکنان با مقررات دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۱۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
عمده تخلفات اداری به خاطر عدم آشنایی کارکنان با مقررات است

محسن رضوانی، کارشناس حقوقی آموزش و پرورش منطقه کهریزک در جلسه آموزشی و ترویج قوانین و مقررات تخلفات اداری که برای کارکنان آموزش پرورش منطقه کهریزک در سالن شهید ابراهیم هادی برگزار شد، گفت: بسیاری از تخلفات اداری به خاطر عدم آشنایی کارکنان با مقررات است، بنابراین به خاطر پیشگیری از این وضعیت و قبل از گرفتار شدن افراد باید کارکنان با مقررات آشنا شوند.

رضوانی ادامه داد: باید به مخاطرات آموزش و پرورش توجه جدی داشت و از خطا‌های این مجموعه نمی‌توان به سادگی گذشت و نباید اجازه بدهید که خطا‌های آن به فساد تبدیل شود. با شناسایی زمینه‌های بروز تخلفات اداری می‌توان شاهد بازدارندگی و کاهش تخلفات در سازمان‌ آموزش وپرورش بود.

وی ضمن‌ تأکید بر ضرورت حفظ کرامت انسانی ارباب رجوع خاطرنشان کرد: حفظ کرامت انسانی ارباب رجوع در اداره ارتباط مستقیم با سلامت روان مراجعه کنندگان داشته و این مهم باید از سوی عوامل اداره با سعه‌صدر و دعوت به آرامش مورد توجه قرار گیرد.

رضوانی افزود: موارد حصری تخلفات اداری در ۳۸بند در ماده ۸قانون رسیدگی به تخلفات اداری آمده است که برخی از موارد یاد شده علاوه بر تخلف اداری، مطابق قانون جرم هم محسوب می‌شود. در ماده ۹قانون مذکور تنبیهات اداری در ۱۱مورد ذکر شده که صرفا ۶مورد از آنها قابل تجدیدنظرخواهی است، بنابراین بررسی و شناخت نسبی از قانون یاد شده در کاهش تخلفات اداری تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

خبرنگار : علی رجبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار