رئیس ستاد سمن‌ها در گفت‌وگو با پانا:

دانش‌آموزان در کنار تحصیل باید با دغدغه اجتماعی در حوزه مدیریت شهری فعالیت کنند

تهران (پانا) - رئیس ستاد سمن‌ها بر ضرورت مشارکت دانش‌آموزان به عنوان نوجوانان فعال اجتماعی در حوزه مدیریت شهری تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در کنار تحصیل باید با دغدغه اجتماعی در حوزه مدیریت شهری فعالیت کنند

در نشست عصرانه ستاد توان‌افزایی سمن‌های شورای شهر تهران که با حضور سرپرست سازمان دانش‌آموزی و نمایندگان مجلس دانش‌آموزی شهر تهران برگزار شد، سید احمد علوی؛ رئیس ستاد سمن ها در گفت‌وگو با پانا گفت: «ما در ستاد تصمیم گرفته‌ایم اقشار تاثیرگذار در حوزه مدیریت شهری را در کنار یکدیگر جمع کنیم و قطعا یکی از این قشرها که میزان تاثیرگذاری آنها هم کم نیست، دانش‌آموزان هستند.»

علوی در ادامه افزود: «موفقیت ما در گروی تعادل ماست و در موضوعات مختلف باید بتوانیم با روحیه تعادل وارد شویم به خصوص اینکه از سیاست‌زدگی خودداری و سیاست را در تعادل رعایت کنیم و سعی کنیم از توانمندی‌های خود برای رشد دادن هویت‌مان و ساختن آینده‌ای بهتر برای جامعه استفاده کنیم.»

وی در ادامه گفت: «در دوره دانش‌آموزی و دانشجویی نباید فرصت خود را از دست بدهیم، بلکه باید در این دوره برای حضور در جامعه تمرین کنیم. جامعه مجموعه ای از مسائل مذهبی، سیاسی، اجتماعی و... است، بنابراین باید تمامی پایه های این مجموعه را کنار یکدیگر حفظ کنیم چون آینده برای دانش‌آموزان امروز است. مسائل و چالش‌های تحصیلی نباید آنها را ناامید کند و مهم میزان موفقیت ما در تعادل‌بخشی به موضوعات مختلف است.»

علوی در ادامه بیان کرد: «دانش آموز موفق، دانش آموزی است که به درس خواندن توجه ویژه دارد و درس اولویت اصلی اوست، اما در کنار آن از مسائل و مشکلات جامعه به سادگی عبور نمی‌کند و دغدغه اجتماعی دارد. دانش آموزان بدانند که بهترین دوست برایشان خانواده است و قدر خانوادهایشان را بدانند.»

علوی در پایان خاطرنشان کرد: «ستاد سمن‌های شهر تهران، محفلی است برای اینکه افراد تاثیرگذار در حوزه مدیریت شهری، کنار یکدیگر جمع شوند تا درباره موضوعات مختلف با یکدیگر گفت و گو کنند و دغدغه‌مندان و داوطلبین می‌توانند با مدیران شهری ارتباط بگیرند و در سیاستگذاری به شورای شهر پایتخت یاری برسانند.»

دانش آموز خبرنگار: مجید سعیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار