رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

کاهش محرمانه‌ها در شهرداری تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران گفت وقتی عزم ملی برای کاهش محرمانه‌ها در کشور شکل گرفته شهرداری نباید از آن عقب بماند.

کد مطلب: ۱۳۳۱۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش محرمانه‌ها در شهرداری تهران

احمد صادقی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این پرسش که آیا الگوی سازمان بازرسی برای حذف مُهر محرمانه از مکاتبات این سازمان می‌تواند به عنوان الگوی شفافیت در شهرداری تهران هم مورد استفاده قرار بگیرد، گفت:‌ «این الگو در همه بخش‌ها ساری و جاری خواهد شد و گزارش‌های یک سازمان بزرگی مانند سازمان بازرسی کشور به صورت غیرمحرمانه به نهادهای مرتبط ارسال می‌شود یعنی قابلیت انتشار دارد و همه می‌توانند به متن این گزارش‌ها دسترسی داشته باشند.»

وی ادامه داد:‌ «یک عزم ملی برای شفافیت شروع شده است شهرداری هم نباید از این اتفاق عقب بماند و قطعا باید به این موضوع ورود پیدا کند.»

هفته گذشته اعلام شد مُهر محرمانه از روی نامه‌های سازمان بازرسی برداشته شد. ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی یک روز بعد ازسخنان غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در همایش ملی ارتقا شفافیت، این خبر را اعلام کرد. او گفت: «سازمان بازرسی بلافاصله پس از دستور رئیس دستگاه قضا ناظر بر برداشتن مُهر محرمانه از روی نامه‌های این سازمان، اقدامات مقتضی را انجام داد و از این پس اصل بر عادی بودن نامه‌های سازمان بازرسی قرار خواهد گرفت البته موازین قانونی نیز در این موضوع مدنظر قرار می‌گیرد. تا کنون حدود ۹۵ درصد نامه‌های سازمان بازرسی مُهر محرمانه داشتند و سامانه به صورت پیش‎‌فرض اصل را بر محرمانه بودن نامه‌ها قرار داده بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار