مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

توانمندسازی معلمان اولویت اصلی حوزه آموزش و تربیت است

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، توانمندسازی معلمان برای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی را اولویت نخست آموزش و پرورش بیان کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی معلمان اولویت اصلی حوزه آموزش و تربیت است

علی اسماعیلی امروز در جلسه انعقاد تفاهمنامه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار کرد: از بابت دغدغه‌مندی و ورود ستاد اجرایی به مسائل تربیتی آموزش و پرورش خرسندیم، اما نگاه هم وجود دارد که حکمرانی در آموزش و پرورش از محوریت معلم به جای دیگری منتقل نشود.

وی با بیان اینکه نیاز به ورود به مسائل آموزش و پرورش وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در دوران کرونا برای مسائل آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان به وجود آمد و شاید اثرات آن تا آینده نه چندان دور هم ادامه پیدا کند، اهمیت ورود به مسائل آموزش و پرورش را مضاعف می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه کمک‌های حمایتی در کنار ورود به دغدغه‌های آموزشی و تربیتی نیز باید وجود داشته باشد، افزود: در کنار نگاه مهارتی برای تحقق عدالت آموزشی اگر با نگاه تربیتی هم ورود شود، بهتر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، توانمندسازی معلمان را بسیار مهم و اولویت اول دانست و گفت: ورود به حوزه تربیتی به‌خصوص در 3 سال آینده که حدود 400 هزار معلم جدید وارد آموزش و پرورش خواهند شد خیلی مهم است.

وی ابراز کرد: اولویت بعدی، شناسایی و تشکیل گروه‌های جهادی تربیتی و آموزشی است.

اسماعیلی با بیان اینکه نبود مشاوره در دوره دوم متوسطه را یکی از مشکلات حوزه آموزشی بیان و اظهار کرد: تعداد محدودی مشاور در دوره اول متوسطه و آن هم به دلیل هدایت تحصیلی داریم که در این زمینه نیز باید ورود داشته باشیم.

ورود جدی نسبت به آموزش و توانمندسازی معلمان داریم

حمید سلیمی، مسئول قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز با اشاره به تشکیل چند قرارگاه در بنیاد احسان گفت: قرارگاه عدالت تربیتی، یکی از این قرارگاه‌ها استضمن اینکه 2500 گروه جهادی نیز تاکنون شناسایی شده که کار آموزشی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه کار قرارگاه عدالت آموزشی، اقدامات نرم‌افزاری در حوزه آموزش است، اظهار کرد: بین 250 تا 300 گروه مردمی مرتبط با بدنه آموزش و پرورش به‌صورت لایه میانی در تعامل با آموزش و پرورش یا به‌صورت خودجوش در منطقه‌ای وارد صحنه شده و نگاه ملی اقدام می‌کنند.

سلیمی با بیان اینکه هدف ما شتابگیری فعالیت این گروه‌ها است، خاطرنشان کرد: فرماندهی تمام اقدامات با آموزش و پرورش بوده و مسیر توسط آموزش و پرورش باید مدیریت شود ضمن اینکه ورود جدی نسبت به آموزش و توانمندسازی معلمان در این مسیر داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار