مشاور فرهنگی و علمی ستاد اقامه نماز:

برکت کار مدیریت و تربیت بسیار بالا است

تهران (پانا) - مشاور فرهنگی و علمی ستاد اقامه نماز با اشاره به جایگاه والای نماز در مدارس، برکت کار مدیریت و تربیت را بسیار بالا دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۰۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برکت کار مدیریت و تربیت بسیار بالا است

حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی در دوره آموزش و توانمندسازی مدیران مدارس غیردولتی، طرح مبین (مدیریت برنامه‌های یاوران نماز) با تاکید بر نقش مدیران مدارس در موضوع نماز خطاب به مدیران اظهار کرد: برکت کار مدیریت و تربیت بسیار والا است، حدیث داریم اگر 100 نسل از شما گذشته باشد یکی از بچه‌ها خدمتی و عبادتی کند یک برگه از پاداش به حساب شما واریز خواهد شد.

وی با طرح این سوال که باید برای مدیریت نماز در آموزش و پرورش و مدارس چه کاری انجام دهیم، افزود: در طی این سال ها که در آموزش و پرورش بودم به بیش از هزار مدرسه سر زدم؛ موفق‌ترین مدرسه را مدرسه‌ای در شهر تهران دیدم که مدیر مدرسه قبل از سال تحصیلی عوامل اجرایی را جمع کرده و یک ساعت درباره نماز صحبت کرده بود تا برای نماز خواندن آگاهانه و خالصانه برای دانش‌آموزان وقت بگذارند. در این راستا هم عوامل اجرایی مدرسه خود را برای اقامه نماز در مدرسه بسیج کرده بود.

بهشتی اضافه کرد: همه باید در برپایی نماز جماعت کمک کنند. این یک کار عاشقانه است تا بچه‌ها را به خالق گره بزنیم. صمیمانه باید در نماز جماعت حضور پیدا کنیم این کمترین کار در قبال پرودگار رحمان است.

مشاور فرهنگی و علمی ستاد اقامه نماز با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: در کلاس درس، معلم موظف است دانش‌آموزان را از آتش برهاند این مسئولیت بر دوش ما است که مسئولیت سنگینی است.

وی ادامه داد: اگر نماز دانش‌آموزان درست شود و آنان در نماز جماعت مدارس شرکت موثر داشته باشند، بسیاری از مسائل دیگر نیز درست خواهد شد، اگر نماز دانش‌آموزان عمیق و با خلوص نیت باشد آثار مثبت آن را در زندگی و جامعه خواهند دید.

وی تصریح کرد: نماز اجباری و تشریفاتی برای دانش‌آموزان تدارک نبینیم، نماز عاشقانه برای آنان درنظر بگیریم. بچه ها باید پیام نماز را با شیوه خوبی به منزل‌هایشان ببرند و از اثرات نماز برای والدین خود تعریف کنند.

مشاور فرهنگی و علمی ستاد اقامه نماز با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: مدیران و معلمان مدارس ابتدایی باید شیوه صحیح خواندن نماز را به دانش آموزان یاد بدهند همچنین آموزش مفاهیم نماز نیز مهم است که باید از سوی مدیران مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود.

آیت الله بهشتی عنوان کرد: آموزش احکام و اسرار نماز نیز یکی دیگر از آموزش‌ها است که باید از سوی مدیران مدارس به دانش‌آموزان، آموزش داده شود.

مشاور ستاد اقامه نماز افزود: در نماز جماعت همدلی، همزبانی، همفکری و همکاری شکل می‌گیرد فضاهایی برای دانش‌آموزان فراهم کنیم که نماز جماعت بخوانند،‌همچنین از ثواب نماز جماعت برای دانش‌آموزان بگوییم تا نمازشان را سبک نشمارند.

وی گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی باید به کمک مدیران مدارس بیایند تا نقش موثری در برگزاری نمازهای مدارس به صورت جماعت داشته باشند.

وی با تاکید بر ارتباط مدرسه با مسجد عنوان کرد: این ارتباط سبک زندگی افراد را مشخص می‌کند خانواده نیز در این بین نقش موثری خواهد داشت و با فرزندان خود برای اقامه نماز به مسجد بروید‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار