معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ملارد:

جذب دانش‌آموزان نخبه و توانمند، بهره‌وری هنرستان‌ها را افزایش می‌دهد

ملارد (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ملارد گفت جذب دانش‌آموزان نخبه و توانمند، بهره‌وری هنرستان‌ها را افزایش می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۳۰۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
جذب دانش‌آموزان نخبه و توانمند، بهره‌وری هنرستان‌ها را افزایش می‌دهد

سید رسول حسینی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ملارد در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی مدیران هنرستان در مورد طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی و مشکلات مدارس کار و دانش و فنی و حرفه‌ای در آموزشگاه کار و دانش نور بیان کرد: لازم است مدیران هنرستان‌ها تعامل خود را با مدارس متوسطه دوره اول، در راستای معرفی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و جذب دانش‌آموزان نخبه و علاقه‌مند در این رشته که بالطبع باعث افزایش بهره‌وری هنرستان‌ها خواهد شد، افزایش بدهند.

وی ادامه داد: همچنین لازم است مشاوران در هنگام هدایت تحصیلی که در آینده دانش‌آموزان نقش بسزایی دارد، با توجه به توانمندی، علایق دانش‌آموزان، استعدادیابی و آزمون‌های میل و رغبت، آنها را به سمت رشته‌های هنرستانی شهرستان سوق دهند.

حسینی افزود: شایسته است مدیران با توجه به استقبال دانش‌آموزان از رشته‌های خاص تلاش کنند که ظرفیت پذیرش در آن رشته‌ها را افزایش دهند، همچنین نیاز است با برگزاری دوره‌های آموزشی لازم، توانمندی و کارآیی هنرآموزان را افزایش داده تا اطلاعات دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل، به‌روز باشد و آمادگی لازم جهت ورود به بازار کار را داشته باشند.

در این نشست، مدیران هنرستان، درباره مشکلات و دغدغه‌های خود صحبت کردند و راهکارهای پیشنهادی درباره نحوه رفع این مشکلات بررسی شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار