عمویی در گفت‌وگو با پانا:

طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در مجلس به کجا رسید

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخرین وضعیت طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۰۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در مجلس به کجا رسید

در اردیبهشت ماه 1401، 74 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه را امضا کردند؛ این طرح در جلسه علنی ۲۸ فروردین اعلام وصول شد. طبق این طرح، به قوه قضائیه اجازه داده می‌شود که «مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه» را برای انجام ماموریت‌های قانونی آن به «سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه» ارتقاء دهد.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با پانا در خصوص آخرین وضعیت این طرح، اظهار کرد:‌ «جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی مجلس، با حضور اعضا و نمایندگان قوه قضاییه و نهادهای اطلاعاتی کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس به ادامه رسیدگی به طرح سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه اختصاص داشت.»

وی افزود: «در ادامه رسیدگی عناوین به ماموریت‌های این سازمان، در ماده یک این طرح، بند «ح» ماده یکم در جلسه امروز به تصویب رسید.»

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: «بر اساس این بند تصویب شده در کمیسیون، از ماموریت‌های این سازمان، نظارت بر سلامت و امنیت فرایندهای دادرسی با هدف استقلال قضایی جهت جلوگیری از مداخله افراد فاقد صلاحیت در پرونده‌های قضایی، خواهد بود.»

عمویی بیان کرد: «جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به ادامه رسیدگی به طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه اختصاص داشت. در این جلسه نمایندگان قوه قضاییه، نهادهای امنیتی و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند و به ارائه نطرات کارشناسی پرداختند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار