رکود بازار خودروی دست دوم در پی نوسانات ارزی

تهران (پانا) - ممنوعیت واردات خودرو باعث شده تا با دردسترس‌نبودن خودروی خارجی صفر تقاضا برای خرید خودروی داخلی بالا رود و از سوی دیگر افزایش تقاضا برای خرید خودروی دست‌دوم منجر به روند صعودی قیمت‌ها در این بازار شده است.

کد مطلب: ۱۳۳۰۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
رکود بازار خودروی دست دوم در پی نوسانات ارزی

علی سعیدی‌کیا، یکی از نمایشگاه‌داران خودرو در گفت‌وگو با پانا با اشاره به رکود بازار خرید و فروش خودرو در ایران عنوان کرد: «این روزها نوسان نرخ ارز حتی بازار خرید و فروش خودروی دست‌دوم را هم دچار شوک کرده است. باوجوداینکه در سال‌های اخیر با افزایش ناگهانی قیمت خودروی داخلی شاهد استقبال از بازار خودروی دست‌دوم هستیم اما این بازار هم با نوسان‌های ارزی که رخ داده دچار رکود شده است.»

وی افزود: «این روزها افراد جامعه به دارایی‌هایی مانند خودرو به چشم کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند و نمی‌خواهند در ضرر خودروی‌شان را بفروشند پس اگر عجله نداشته باشند دست نگه می‌دارند تا ببینند بازار ارز به کدام سمت می‌رود. همین موضوع باعث کاهش خریدوفروش خودروی دست‌دوم شده است.»

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که برای خرید خودروی دست‌دوم با یک سرمایه 200 میلیونی می‌توان خودروی داخلی که متعلق به اواخر دهه هشتاد یا اوایل دهه نود است، خریداری کرد که عموماً کارکرد این نوع خودروها بسیار بالاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار