با حضور وزیر آموزش و پرورش و شهردار تهران انجام شد؛

برگزاری نشست همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران

تهران (پانا) - جلسه مقدمات تهیه سند همکاری وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با موضوع مولدسازی سرمایه‌های آموزش و پرورش با رویکرد نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی و همچنین تولید مسکن برای فرهنگیان، برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در نشست مقدمات تهیه سند همکاری وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران در حوزه های فرهنگی و اجتماعی با موضوع مولدسازی سرمایه‎های آموزش و پرورش با رویکرد نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی و همچنین تولید مسکن برای فرهنگیان که با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش و شهرداری برگزار شد، درباره موضوعات مشترک و ایجاد هم افزایی بین این دو مجموعه بحث و تبادل نظر شد.

استفاده از ظرفیت گروه‎های مردمی در مسیر الگوسازی تهران در حوزه تعلیم و تربیت عمومی براساس هویت ایرانی-اسلامی

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است را مورد توجه قرار دهیم، گفت: باید بنای تربیتی در این تفاهم نامه را به عنوان یک الگوی مادر و قابل تسری داشته باشیم تا در استان‌های دیگر نیز قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بحث مولدسازی که توسط سران قوا به تایید رسید و رهبری معظم انقلاب نیز تایید فرمودند باید تفاهم‎نامه‎ها را امضا و بعد از آن سریعا آن را اجرا کنیم، افزود: ظرفیت‎های زیادی در حوزه فضا و ساخت‎وساز داریم که باید نقص‎ها را در این زمینه برطرف کنیم.

نوری ادامه داد: امیدواریم بتوانیم شهر تهران را براساس هویت‎های ایرانی-اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت عمومی به جهان نشان دهیم و اگر در این راه از ظرفیت گروه‌های مردمی نیز استفاده کنیم، می‎تواند الگویی پایدار، مانا، جذاب و قابل ارائه برای کشور ما و دیگر کشورها به نمایش گذاشته شود.

اعلام آمادگی شهرداری تهران برای همکاری با نظام تعلیم و تربیت

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این جلسه اظهار کرد: تکیه کار ما بر مسائل فرهنگی است. بنیان فرهنگی همه شئون جامعه را تحت تاثیر قرار می‎دهد و از آنجا که این بنیان خودش تحت تاثیر تعلیم و تربیت است، بالطبع ما نیز وظایف و تکالیفی را نسبت به نهاد تعلیم و تربیت داریم.

وی با بیان اینکه در شهرداری در سه سطح می‎توانیم در خدمت نظام تعلیم و تربیت باشیم که ناظر به مدارس، معلمان و دانش آموزان است، افزود: درباره مدارس حداقل خدمت ما، کمک به بازسازی مدارس است.

وی ادامه داد: نیازمند این هستیم که نقشه مدارس شهر تهران احصا شود تا پیشنهادی را برای بازطراحی کل مدارس داشته باشیم و بتوانیم یک تفاهم بزرگ منعقد کنیم که در آن ظرفیت‎های آموزش و پرورش مولدسازی شود و در خدمت توسعه آموزشی قرار گیرد.

زاکانی خاطر نشان کرد: نکته بعدی قبول مسئولیت مدارس است. ما می‎توانیم ۳۵۳ مدرسه را در محلات شهر پشتیبانی کنیم و باری را از دوش آموزش و پرورش برداریم.

شهردار تهران اضافه کرد: پشتیبانی ما در موضوع معلمان می‎تواند این باشد که به دغدغه فراغت و مسکن آنها توجه کنیم و ظرف چند سال مشکل مسکن آن‎ها را حل کنیم. همچنین یک ارتباط و پیوستگی جدی با آن‎ها داشته باشیم و از ظرفیت این قشر در مجموعه خودمان استفاده کنیم و بخشی از ظرفیت‌های خودمان را در محلات با استفاده از تعامل و بهره‎گیری از ظرفیت معلمان بارور کنیم .

وی عنوان کرد: می‎توان یک اوقات فراغت موثر و رشددهنده را برای دانش آموزان مدنظر داشت. همچنین می‌توان فعالیت‎های فوق برنامه برای دانش آموزان با استفاده از ظرفیت‎های مختلف شهرداری انجام داد. علاوه بر این می‎توانیم چند اردوگاه را در تهران راه اندازی کنیم و در خدمت نوجوانان قرار دهیم.

زاکانی یادآور شد: موضوع به‎کارگیری دانش آموزان برای تحول در محلات می‎تواند مورد توجه قرار گیرد تا دانش آموز یک عنصر اثرگذار در جامعه باشد و مدیریت شهری را نقد کند و با آن ارتباط بگیرد؛ یک نمونه از این محور، گروه‎های دوام است که دانش آموزان می‎توانند در این موضوع به ما کمک کنند.

شهردار تهران در پایان با بیان اینکه می‎توانیم یک بسته‎ای را در زمینه ارتباط‎مان داشته باشیم و در خدمت آموزش و پرورش به عنوان بخش اثرگذار جامعه باشیم و نقشی در ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید با همکاری دو مجموعه درباره بخش‎های مختلف به یک نقشه راه مشترک برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار