با حضور وزیر آموزش و پرورش و شهردار تهران انجام شد؛
برگزاری نشست همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران
تهران (پانا) - جلسه مقدمات تهیه سند همکاری وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران در حوزههای فرهنگی و اجتماعی با موضوع مولدسازی سرمایههای آموزش و پرورش با رویکرد نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی و همچنین تولید مسکن برای فرهنگیان، برگزار شد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، در نشست مقدمات تهیه سند همکاری وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران در حوزه های فرهنگی و اجتماعی با موضوع مولدسازی سرمایههای آموزش و پرورش با رویکرد نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی و همچنین تولید مسکن برای فرهنگیان که با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش و شهرداری برگزار شد، درباره موضوعات مشترک و ایجاد هم افزایی بین این دو مجموعه بحث و تبادل نظر شد.
استفاده از ظرفیت گروههای مردمی در مسیر الگوسازی تهران در حوزه تعلیم و تربیت عمومی براساس هویت ایرانی-اسلامی
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است را مورد توجه قرار دهیم، گفت: باید بنای تربیتی در این تفاهم نامه را به عنوان یک الگوی مادر و قابل تسری داشته باشیم تا در استانهای دیگر نیز قابلیت اجرایی داشته باشد.
وی با بیان اینکه در بحث مولدسازی که توسط سران قوا به تایید رسید و رهبری معظم انقلاب نیز تایید فرمودند باید تفاهمنامهها را امضا و بعد از آن سریعا آن را اجرا کنیم، افزود: ظرفیتهای زیادی در حوزه فضا و ساختوساز داریم که باید نقصها را در این زمینه برطرف کنیم.
نوری ادامه داد: امیدواریم بتوانیم شهر تهران را براساس هویتهای ایرانی-اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت عمومی به جهان نشان دهیم و اگر در این راه از ظرفیت گروههای مردمی نیز استفاده کنیم، میتواند الگویی پایدار، مانا، جذاب و قابل ارائه برای کشور ما و دیگر کشورها به نمایش گذاشته شود.
اعلام آمادگی شهرداری تهران برای همکاری با نظام تعلیم و تربیت
علیرضا زاکانی شهردار تهران در این جلسه اظهار کرد: تکیه کار ما بر مسائل فرهنگی است. بنیان فرهنگی همه شئون جامعه را تحت تاثیر قرار میدهد و از آنجا که این بنیان خودش تحت تاثیر تعلیم و تربیت است، بالطبع ما نیز وظایف و تکالیفی را نسبت به نهاد تعلیم و تربیت داریم.
وی با بیان اینکه در شهرداری در سه سطح میتوانیم در خدمت نظام تعلیم و تربیت باشیم که ناظر به مدارس، معلمان و دانش آموزان است، افزود: درباره مدارس حداقل خدمت ما، کمک به بازسازی مدارس است.
وی ادامه داد: نیازمند این هستیم که نقشه مدارس شهر تهران احصا شود تا پیشنهادی را برای بازطراحی کل مدارس داشته باشیم و بتوانیم یک تفاهم بزرگ منعقد کنیم که در آن ظرفیتهای آموزش و پرورش مولدسازی شود و در خدمت توسعه آموزشی قرار گیرد.
زاکانی خاطر نشان کرد: نکته بعدی قبول مسئولیت مدارس است. ما میتوانیم ۳۵۳ مدرسه را در محلات شهر پشتیبانی کنیم و باری را از دوش آموزش و پرورش برداریم.
شهردار تهران اضافه کرد: پشتیبانی ما در موضوع معلمان میتواند این باشد که به دغدغه فراغت و مسکن آنها توجه کنیم و ظرف چند سال مشکل مسکن آنها را حل کنیم. همچنین یک ارتباط و پیوستگی جدی با آنها داشته باشیم و از ظرفیت این قشر در مجموعه خودمان استفاده کنیم و بخشی از ظرفیتهای خودمان را در محلات با استفاده از تعامل و بهرهگیری از ظرفیت معلمان بارور کنیم .
وی عنوان کرد: میتوان یک اوقات فراغت موثر و رشددهنده را برای دانش آموزان مدنظر داشت. همچنین میتوان فعالیتهای فوق برنامه برای دانش آموزان با استفاده از ظرفیتهای مختلف شهرداری انجام داد. علاوه بر این میتوانیم چند اردوگاه را در تهران راه اندازی کنیم و در خدمت نوجوانان قرار دهیم.
زاکانی یادآور شد: موضوع بهکارگیری دانش آموزان برای تحول در محلات میتواند مورد توجه قرار گیرد تا دانش آموز یک عنصر اثرگذار در جامعه باشد و مدیریت شهری را نقد کند و با آن ارتباط بگیرد؛ یک نمونه از این محور، گروههای دوام است که دانش آموزان میتوانند در این موضوع به ما کمک کنند.
شهردار تهران در پایان با بیان اینکه میتوانیم یک بستهای را در زمینه ارتباطمان داشته باشیم و در خدمت آموزش و پرورش به عنوان بخش اثرگذار جامعه باشیم و نقشی در ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید با همکاری دو مجموعه درباره بخشهای مختلف به یک نقشه راه مشترک برسیم.
ارسال دیدگاه