معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا:

فراجا، ضابط اول جمع‌آوری معتادان متجاهر است

تهران (پانا) - معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گفت فراجا برای جمع‌آوری معتادان متجاهر ضابط اول است ولی مجوزی هم به واحد یگان حفاظت شهرداری تهران داده شده تا به عنوان ضابط فعالیت کنند.

کد مطلب: ۱۳۲۹۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
فراجا، ضابط اول جمع‌آوری معتادان متجاهر است

محمدامین توکلی‌زاده در گفت‌وگو با پانا درخصوص اینکه اعلام شده جمع‌آوری معتادان متجاهر متولی مشخصی ندارد و براساس اقتضای منطقه‌ای، دستگاه‌ها عهده‌دار این مسئولیت می‌شوند، گفت: «کلیت قانون در این حوزه روشن است و ضابط قضایی وظیفه جمع‌آوری را بر عهده دارد و هر ضابطی که مجوز دارد می‌تواند اقدام به جمع‌آوری کند. اکنون فراجا برای جمع‌آوری ضابط اول است ولی مجوزی هم به واحد یگان حفاظت شهرداری تهران داده شده تا ضابط شوند که می‌تواند مجوزی برای جمع‌آوری باشد؛ اما ما به دنبال این هستیم که با تفاهم خود فراجا و با هماهنگی و تعامل دو طرف این اتفاق بیفتد.»

وی تاکید کرد: «هر نهادی در حوزه حل مشکلات مردم از ما کمک بخواهد حتما استقبال می‌کنیم.»

توکلی‌زاده درخصوص برنامه‌های شهرداری تهران درحوزه نشاط اجتماعی هم گفت:‌ «در یکسال گذشته همت بیشتر معاونت‌های فرهنگی، اجتماعی مناطق و سازمان‌های شهرداری مانند سازمان فرهنگی هنری، سازمان زیباسازی و ... این بوده که مناسبت‌های شاد را بیشتر از مناسبت‌های دیگر تقویت کنند. جشن‌های ملی و مذهبی در شهر برگزار شد که سال‌های قبل هم در این مناسب‌ها برنامه‌هایی اجرایی می‌شد اما نه با این همت و شدتی که اجرایی شد. اکنون شهر تهران به نشاط و شادابی بیشتری نیاز دارد و در شهر یک افسردگی نهادی شده‌ای از گذشته بوده است. اکنون به بهانه‌های مختلف از جمله شادی برد فوتبال و ...تدارک ویژه‌ای دیده شد. تلاش می‌کنیم فضای مطلوب را در حوزه شادی و نشاط فراهم کنیم.»

توکلی‌زاده درخصوص بازپس‌گیری املاک شهرداری تهران هم توضیح داد:‌ «بازپس‌گیری در مسئولیت معاونت اجتماعی نیست و کار نهادهایی است که توان این را دارند که حکم بگیرند و مرکز حقوقی، بازرسی و حراست ما در بازگرداندن املاک از دست شهرداری رفته کمک می‌کند ولی تشخیص این‌که کدام ملک بهره‌برداری متناسبی با قانون ندارد، بر عهده ما است.»

مدتی پیش وزیر کشور در خصوص وظایف نیروی انتظامی و شهرداری تهران نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر هم اظهار کرد: «تصریح مشخصی در قانون در این حوزه وجود ندارد. بر همین اساس متناسب به اقتضای منطقه‌ای، دستگاه ها عهده دار این مسئولیت می‌شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار