مدرس کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی شهرستانهای استان تهران:
هنر تجسمی، یعنی ایده از ذهن دانشآموز تراوش کند و به بار بنشیند
شهرقدس (پانا) - مدرس اولین کارگاه یکشنبههای تربیتی و گروه کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی شهرستانهای استان تهران گفت هنرتجسمی یعنی ایده از ذهن دانشآموز تراوش کند و به بار بنشیند.
اولین کارگاه یکشنبههای تربیتی و گروه کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی شهرستانهای استان تهران با همکاری گروه آموزشی کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی شهرستان قدس، با حضور معاونین و مربیان پرورشی در سالن شهید دهنو این منطقه برگزار شد.
گروه کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی شهرستانهای استان تهران این کارگاه را با همکاری گروه آموزشی کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی شهرستان قدس با موضوع طرحها و برنامههای کارشناسی فرهنگی و هنری و اردویی با محوریت نقاشی همگانی و هنرهای تجسمی، با هدف توانمندسازی همکاران بویژه همکاران جدیدالاانتصاب و جدیدالورود برگزار کرد.
ابراهیم قدردان، مدرس کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی و دبیر هنر دبیرستانهای شهرستان قدس و داور مسابقات فرهنگی و هنری درباره هنرهای تجسمی گفت: «هنر تجسمی یعنی اینکه هنر از ایده و ذهن خود دانش آموز تراوش کند و به بار بنشیند.»
وی کپیبرداری ایدهها را یکی از آسیبهای هنرهای تجسمی دانست و عنوان کرد: «دانش آموز ابزار کار را به خوبی و زیبایی و شایستگی میشناسد و از آن به نحو عالی استفاده میکند و کار زیبایی ارائه میدهد، اما ایدهپردازی از خود او نیست و کپیبرداری است و تمام زحمت دانشآموز برای شرکت در مسابقه از بین می رود.»
قدردان گفت: «ما باید دانشآموز را برای ایده پردازی و بروز خلاقیتهای خود در خلق هنرهای تجسمی هدایت کنیم.»
وی در ادامه گفت: «از مهمترین برنامه های که از دوران مدرسه و دانشآموزی به یادگار میماند، مسابقات فرهنگی، هنری مسابقات ورزشی، اردوها و کارهای فرهنگی و هنری بهویژه شرکت در دوره نقاشی همگانی است.»
مدرس کارگاه یکشنبههای تربیتی گفت: «دانشآموز در نقاشی همگانی تعهد به کار گروهی را میآموزد و میفهمد که عدم دقت و توجه و درست کار کردن به کل کار گروهی صدمه می زند، پس تعهد در کار گروهی را یاد می گیرد و می فهمد که بخاطر گروه باید کارش را درست انجام دهد.»
وی یکی از اشتباهات رایج در اجرای نقاشی همگانی را کپی کردن بدون استفاده از خلاقیت دانشآموزان دانست و گفت: «یکی از سادهترین نقاشیهای همگانی، نقاشی پازلی است که تعهد به کار گروهی هدف عالی این نقاشی است.»
قدردان همچنین در ارزیابی نقاشی همگانی به مهمترین ملاکهای ارزیابی اشاره کرد و گفت: «برنامهریزی برای کلیات کار توسط مدیر و معاون و دخیل کردن اولیا در این امر و هماهنگی دانشآموزان که ایده و اجرای کار بر عهده آنها ست و عنوانبندی و پیوستگی و کیفیت خوب فیلم نقاشی همگانی همگی ملاک قرار میگیرد.»
دانشآموز خبرنگار: طاها علی محمدی
ارسال دیدگاه