هادی شکوری در گفت‌وگو با پانا:

کی روش چیزی جز دفاع مطلق نمی‌داند

برای موفقیت باید دنبال تفکر جدید برویم/ اشتباهات کی روش باعث حذف ایران شد

تهران (پانا) - کارشناس فوتبال ایران معتقد است کی‌روش چیزی جز دفاع مطلق بلد نیست و کارشناسان و مربیان نباید انتظار داشته باشند با این نوع نگاه ایران به موفقیت برسد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کی روش چیزی جز دفاع مطلق نمی‌داند

مهدی جابری - هادی شکوری در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال اظهار داشت: «ابتدا باید به‌کل مجموعه تیم ملی خسته نباشید بگویم که تلاش خود را برای موفقیت انجام دادند. با هر سختی و مشقتی که بود تیم ملی توانست به جام جهانی صعود کند‌. شرایط و واقعیت فوتبال ما همین است که دیدید. ما بازیکنان باکیفیتی داشتیم اما شما باید مسی را داشته باشید تا بتواند از این شرایط به بهترین شکل استفاده‌ کند. اگر انتظار داشتیم تیم باید صعود کند و به دور حذفی برود، باید ابتدا شرایط اردویی و سخت‌افزاری را مهیا می‌کردیم. نمی‌شود که بدون برنامه‌ریزی و تلاش به موفقیت رسید.»

وی افزود: «برای موفقیت باید ساختار فوتبال ما تغییر کند‌. هم ازلحاظ امکانات باید پیشرفت کنیم و هم اینکه ازلحاظ مدیریت و برنامه‌ریزی طوری پیش برویم که آینده را هم ببینیم. همین قطری که میزبان جام جهانی است، ۱۰، ۱۲ سال تمام تلاش کرد و همه امکاناتش را به کار گرفت. بهترین استادیوم‌های دنیا را ساخت. ازلحاظ هتلینگ و ساختار رفاهی بهترین امکانات را مهیا کرد. اگر ما هم می‌خواهیم حرفی برای گفتن داشته باشیم باید خیلی از این افکار قدیمی را کنار بگذاریم و با تکنولوژی آشتی‌کنیم.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «ما تا ۳ ماه قبل حتی معلوم نبود چه کسی قرار است روی نیمکت تیم ملی فوتبال در قطر بنشیند. این دیگر شاهکار است که بعد انتظار صعود داشته باشیم. در بحث تاکتیکی هم که واقعاً حرفی برای گفتن نمی‌ماند. ازلحاظ چینش نفرات اشتباهات زیادی داشتیم. من نمی‌دانم واقعاً چه لزومی دارد، به این راحتی بهترین مهره‌های هجومی خود را اسیر دفاع مطلق کنیم. آن‌هم در برابر تیمی مثل آمریکا که ازلحاظ بازیکن، ما از آن‌ها بهتر بودیم. ما چرا باید جز دفاع مطلق چیزی از خودمان نشان ندهیم؟ کی روش بازیکنان را داخل محوطه جریمه ما حبس کرد و اجازه داد، حریف هر کاری دلش خواست را انجام دهد. بدون شک ما به تفکرات اشتباه و دفاع مطلق و بی‌فایده کی روش باختیم.»

هادی شکوری گفت: «فدراسیون، کی روش را آورده بود که مقابل انگلیس با اختلاف بالا نبازیم و مقابل آمریکا هم هر طور شده شکست نخوریم اما هر دو اتفاق افتاد. متأسفانه این فرصت عالی را به‌راحتی از دست دادیم. دیگر امکان ندارد،گروه به این راحتی گیر فوتبال ما بیاید. بحث ایرانی بودن و احساس و غیرت ناجایی جواب می‌دهد. مگر می‌شود در جام جهانی بدون کار کردن و تلاش و بازی خوب تدارکاتی، به موفقیت رسید؟ اگر بازی با ولز بردیم، دلیلش این بود که شکست سنگین مقابل انگلیس به بچه‌ها برخورده بود و می‌خواستند، اعاده حیثیت کنند. با هیجان مضاعف و انگیزه بالا آمدند و بردند. ضمن اینکه ولز ضعیف‌ترین تیم جام جهانی بود. بچه‌ها برای جبران آن نتیجه تلاش کردند و بردند.»

وی خاطرنشان کرد: «در بازی با آمریکا که تیم به مساوی نیاز داشت، متأسفانه این‌قدر بد بودیم که آن‌ها به‌راحتی توانستند نتیجه لازم را بگیرند و صعود کنند. میزان دوندگی آن‌ها خیلی بیشتر بود. تفکر مطلق دفاعی کی روش باعث شد بهترین فرصت را از دست بدهیم. اصلاً فکر نمی‌کردم آن ترکیب بد را بچیند. او باید چطور ثابت کند که چیزی جز دفاع مطلق از فوتبال بلد نیست. اگر دنبال موفقیت هستیم، باید تفکر جدیدی را بیاوریم. قبلاً هم گفتم اگر قرار است موفق شویم باید همین فردا کی روش را تغییر دهیم و دنبال کسب برویم که به فوتبال بروز دنیا آشنا باشد و تفکرش به فوتبال ما بخورد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار