هیجان واقعی در بازی لاله‌های نارنجی با یانکی‌های جوان

تهران (پانا) - در نخستین دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های ملی هلند و آمریکا به مصاف هم خواهند رفت.

کد مطلب: ۱۳۲۸۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
هیجان واقعی در بازی لاله‌های نارنجی با یانکی‌های جوان

امشب از ساعت ۱۸:۳۰ مرحله حذفی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با دیدار تیم‌های ملی هلند و آمریکا آغاز خواهد شد. این دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه برگزار می‌شود.

هلند؛ یک افتخار تازه با لاله آهنی

وقتی که هلندی‌ها دورهای‌شان را زدند و با سرمربیانی مثل گاس هیدینک، دنی بلیند، دیک ادووکات، رونالد کومان و فرانک دی‌بوئر به جایی که می‌خواستند نرسیدند، متوجه شدند که دوای دردشان همان مردی‌ست که به «لاله آهنی» هم معروف شده. لوئی فان‌خال ظاهراً بهتر از همه دوای درد هلند را می‌فهمد و می‌تواند تیم بهتری را روانه مسابقات کند. او ترکیبی جوان و باتجربه را راهی جام‌جهانی کرده و تیمش هم بدون دردسر پیش رفته. اگرچه نباید از این واقعیت بگذریم که مسیر هلند تا مرحله حذفی آنچنان دشوار نبوده، ولی ارزش کار هلند کاهش پیدا نمی‌کند. سنگال را که در دقایق آخر بردند مشخص شد که یک سر و گردن از دیگر رقبای‌شان در گروه A بالاتر هستند. حالا در نخستین دیدار مرحله حذفی به مصاف آمریکا می‌روند و امیدوارند مثل دوره قبلی با فان‌خال در سال ۲۰۱۴ یکی از ۴ تیم برتر جام باشند.

آمریکا؛ یانکی‌های جوان به پیش

آمریکای گرگ برهالتر تیمی جوان و جذاب است. تیمی که گویی ساخته شده تا در دوره بعدی جام‌جهانی در سال ۲۰۲۶ که خود آمریکایی‌ها میزبانش هستند، موفقیت کسب کند. برای تیمی که به غیر از ۳ بازیکن، همه بازیکنانش زیر ۳۰ سال هستند و دومین تیم جوان جام‌جهانی ۲۰۲۲ محسوب می‌شود، راهیابی به مرحله حذفی یک دستاورد بزرگ است. اگرچه آمریکا هم نوسان زیاد داشته و در نیمه‌های اول دیدار با ولز و ایران با نیمه دوم نمایش متفاوتی ارائه کرده، ولی در مجموع حساب‌شده عمل کردند و در زمان درست زهرشان را ریختند. آمریکا حالا با کاپیتانی ۲۳ ساله و ستاره‌هایی مثل کریستین پولیشیچ و وستون مک‌کنی که ۲۴ سال سن بیشتر ندارند، انگیزه زیادی دارد که مثل سال ۲۰۰۲ در آسیا دست‌کم یک مرحله هم بالاتر برود. با این حال هر نتیجه‌ای که امشب در دوحه ثبت شود، عملکرد برهالتر ستودنی بوده و او جایگاهش را روی نیمکت یانکی‌ها محکم کرده.

آخرین جدال

ژوئن ۲۰۱۵ در دیداری دوستانه آمریکا موفق شد با نتیجه ۴-۳ از سد هلند بگذرد. زاردس، بروکس، ویلیامز و وود برای آمریکا و هونتلار (۲ مرتبه) و دپای برای هلند گل زدند.

آمار بازی

۵) در ۵ مصاف بین تیم‌های ملی هلند و آمریکا که همگی‌شان دوستانه بوده‌اند، نارنجی‌ها ۴ برد کسب کرده‌اند و یک برد در آخرین بازی‌شان نصیب یانکی‌ها شده است.
۱۱) هلند از معدود تیم‌هایی است که در تمامی حضورهایش در جام‌جهانی از مرحله گروهی صعود کرده. این یازدهمین حضور هلند در مرحله حذفی جام‌جهانی است. این تیم ۴ مرتبه از مرحله یک‌هشتم نهایی فراتر نرفته.

۲۰) آمریکا در ۳ حضور آخرش در جام‌جهانی به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیده. یانکی‌ها امیدوارند بعد از ۲۰ سال به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کنند. این اتفاق آخرین مرتبه در آسیا و جام‌جهانی ۲۰۰۲ رخ داد.
۲۵) آمریکا با میانگین ۲۵٫۲ سال سن بعد از غنا با ۲۴٫۷ سال جوان‌ترین تیم جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به شمار می‌رود. ایران با ۲۸٫۹ سال سن مسن‌ترین تیم بود که از دور رقابت‌ها کنار رفت.
۱۸) هلند در ۱۸ دیدار تحت هدایت لوئی فان‌خال از آگوست ۲۰۲۱ تا امروز شکست نخورده است. این تیم ۱۳ برد و ۵ تساوی در این مدت به‌دست آورده.
۰) هلند و آمریکا هردو تیم‌هایی بوده‌اند که بدون شکست راهی مرحله حذفی جام‌جهانی ۲۰۲۲ شده‌اند.
۳) کودی خاکپو که ۳ گل در جام‌جهانی ۲۰۰۲ زده شانس دارد به رکورد گلزنی یک هلندی در جام‌جهانی برسد. راب رنسن‌برینک در جام‌جهانی ۱۹۷۸ برای هلند ۵ گل زد.
۰) مت ترنر سنگربان آمریکا هیچ گلی در جریان بازی دریافت نکرده است. تنها گلی که در مرحله گروهی وارد دروازه یانکی‌ها شد را گرت بیل از روی نقطه‌پنالتی زد.

مصدومان و محرومان

کریستین پولیشیچ و جاش سارجنت در دیدار آمریکا مقابل ایران آسیب دیدند، ولی کادرپزشکی آمریکا در تلاش هستند آن‌ها را به این بازی حساس برسانند.

ترکیب احتمالی دو تیم

هلند: نوپرت، تیمبر، فان‌دایک، آکه، دامفریس، دی‌رون، دی‌یونگ، بلیند، کلاسن، برخواین و خاکپو
آمریکا: ترنر، دِست، کارتر ویکرس، ریم، رابینسون، موسی، آدامز، مک‌کنی، وه‌آ، آرونسون و رایت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار