‌پاشایی‌بهرام در گفت‌وگو با پانا:

باید به دانش‌آموزان «زندگی‌کردن» را آموزش دهیم‌

بازبینی دروس و محتوا و شیوه تدریس ضرورت دارد/ نباید نسلی بزرگ شود که نداند وطن، میهن، کشور و آینده چیست و فقط در حال، زندگی کنند

تهران (پانا) - نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای دانش‌آموزان ‌خاطره‌سازی کرد گفت خاطره‌سازی هم باید به دست متولیان آموزش و پرورش صورت بگیرد. نباید نسلی بزرگ شود که نداند وطن، میهن، کشور و آینده چیست و فقط در حال، زندگی کنند.

کد مطلب: ۱۳۲۸۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
باید به دانش‌آموزان «زندگی‌کردن» را آموزش دهیم‌

معصومه پاشایی بهرام در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه ‌دستگاه‌های متولی امر تعلیم و تربیت باید بر روی ‌وطن‌پرستی و مباحثی که به احساس مسئولیت مربوط می‌شود بیشتر کار کنند، گفت: «‌باید به دانش‌آموزان گفته شود که آینده متعلق به آن‌هاست. باید برای آن‌ها از آینده تصویرسازی کنیم، باید از کلاس اول ابتدایی نحوه زندگی‌کردن را به دانش‌آموزان آموزش دهیم، تک تک مشاغل را به آن‌ها یاد دهیم.»

وی با بیان اینکه باید دانش‌‌آموزان را با جامعه درگیر کنیم، افزود: «‌یک آتش‌نشان باید در کلاس درس حاضر شود و خود را معرفی کند. یک پلیس سر کلاس حاضر شود و خود را معرفی کند تا وقتی که بزرگ شد احساس نکند پلیس دشمن اوست. بداند که هر چه دارد از برکت این است که یک پلیس از شب تا صبح بیدار است. همه مشاغل باید برای دانش‌آموزان معرفی شود.»

این نماینده مردم در خانه ملت با تاکید بر اینکه ما نخواستیم زندگی‌کردن را به بچه‌ها یاد دهیم، گفت: «‌من آن معلمی را می‌ستایم که اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه‌ها را. بیشتر سعی کرده‌ایم اندیشه‌ها را یاد دهیم، اندیشیدن را یاد نداده‌ایم.»

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی بر ‌‌بازبینی ‌دروس و محتوا و شیوه تدریس تاکید کرد و گفت: «دانش‌آموزان ما اکنون هر کدام برای خود یک دانشمند هستند. رفتاری که با نسل قبلی و نسل ما در مدارس بوده است نمی‌توان با نسل جدید هم ادامه داد. نباید ایستایی و عدم توسعه داشته باشیم. باید سعی کنیم زندگی‌کردن را به دانش‌آموزان یاد دهیم اما ما متاسفانه مدام به او گفته‌ایم بروید پزشکی بخوانید، مهندسی بخوانید، زندگی‌کردن را یاد نداده‌ایم، نصیحت نکرده‌ایم. من سینوس کسینوس را یادم نمی‌آید اما اگر معلمی نصیحتی کرده است همان را به یاد داریم.»

وی در پایان تصریح کرد: «باید برای دانش‌آموزان ‌خاطره‌سازی کنیم. خاطره‌سازی هم باید به دست متولیان آموزش و پرورش صورت بگیرد. نباید نسلی بزرگ شود که نداند وطن، میهن، کشور و آینده چیست و فقط در حال زندگی کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار