افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبا ویژه پسران در کاشان

اصفهان (پانا) - نخستین هنرستان هنرهای زیبا ویژه پسران کاشان طی مراسمی با حضور مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبا ویژه پسران در کاشان

میثم نمکی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان در آیین افتتاح هنرهای زیبا ویژه پسران کاشان گفت: این هنرستان در چهار رشته پویانمایی، فتوگرافیک، سینما و گرافیک فعالیت می‌کند.

میثم نمکی افزود: هنرستان هنرهای زیبا کاشان در سال تحصیلی جاری با پذیرش ۳۷ دانش‌آموز دوره متوسطه دوم در رشته‌های فتوگرافیک و پویانمایی کار خود را آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: این هنرستان در سال تحصیلی آینده افزون بر ۲ رشته یاد شده در رشته‌های گرافیک و سینما نیز هنرجو می پذیرد و به تدریج در سال‌های آینده در رشته‌های هنری دیگر فعالیت خواهد کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در ادامه بیان کرد: برای ساخت هنرستان هنرهای زیبا کاشان با زیربنای نزدیک به ۸۰۰ مترمربع در ۲ طبقه به مساحت یک‌هزار و ۴۰۰ مترمربع توسط خیر مدرسه‌ساز خانواده عبداللهی ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

هنرستان هنرهای زیبای تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مراکز آموزش هنر کشور هستند و در هنرستان ها رشته های موسیقی، نمایش، نقاشی، گرافیک، سینما، پویانمایی و صنایع دستی، آموزش داده شده و هدف از تاسیس این هنرستان ها، تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی، بومی و آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور، همچنین میسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به فراگیری هنر، پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه در سراسر کشور است.

دانش‌آموز خبرنگار: محمدطاها نمکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار