بهره‌برداری از آب شرب پایدار و بهداشتی در روستای «نُقدی علیا» مشگین شهر

اردبیل (پانا) - با حضور نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اردبیل پروژه آب شرب پایدار و بهداشتی روستای «نُقدی علیا» در مشگین شهر به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۳۲۸۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از آب شرب پایدار و بهداشتی در روستای «نُقدی علیا» مشگین شهر

سردار غلامحسین محمدی اصل، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل در آیین افتتاح آب شرب سالم در روستای نقدی علیا مشگین‌شهر گفت: این روستا از لحاظ ولایتمداری در تاریخ انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی برخوردار است.

وی از مشکل آب شرب بعنوان مهمترین مشکل این روستا نام برد و افزود: در ایام تابستان نیز ساکنین روستا از یک ساعت آب شرب برخوردار بودند و برای تهیه آب شرب خود به چشمه‌های دوردست روستای مراجعه می کردند که خدا را شاکر و سپاسگزاریم این مشکلات به همت بسیج سازندگی رفع شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان بیان کرد: پروژه تامین آب شرب پایدار و بهداشتی این روستا توسط بسیج سازندگی شهرستان اردبیل با اعتباری بالغ بر 103 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و اهالی این روستا پس از چندین سال از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند.

محمدی اصل به جزئیات طرح آبرسانی به روستای «نُقدی علیا» نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول 10 کیلومتر خط لوله آب، 100 متر مکعب حجم مخزن و با حجم آب 400 متر مکعب در شبانه روز و همچنین با لایروبی و احداث 2 چاه نیمه عمیق و اجرای قنات و 2 ایستگاه پمپاژ به افتتاح رسید.

وی ادامه داد: پروژه آبرسانی روستای نقدی در قالب مجتمع سبلان 170 متر از محل رودخانه تا محل پمپاژ ارتفاع دارد که به همت جهادگران بسیجی از مسیر های صعب العبور و سنگلاخ در راستای انتقال آب لوله گذاری ها انجام شده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان به همت و تلاش شبانه روزی و جهادی بسیجیان و جهادگران شهرستان مشگین شهر و استان اشاره کرد و افزود: پروژه ای که قرار بود در 11 ماه اجرایی شود که در 6 ماه و 10 روز به بهره‌برداری رسید.

وی ضمن اشاره به پروژه های محرومیت زدایی بسیچ سازندگی استان تصریح کرد: بسیج سازندگی استان در راستای محرومیت‌زدایی و رفع مشکل آب در 454 روستای استان اقدام به ایجاد و توسعه شبکه در این روستاها می کند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان با بیان این که اکنون بسیج در خط مقدم ایجاد امنیت و آرامش در کشور است، گفت: هر کجا نیاز جامعه و اسلام باشد بسیج و سپاه در آنجا حضور داشته و خدمتگزار مردم شریف و غیور ایران هستند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار