انتشار نخستین گزارش صندوق تثبیت بازار سرمایه طی هفته آینده

تهران (پانا) - رئیس صندوق تثبیت بازار گفت نخستین گزارش صندوق تثبیت بازار سرمایه، هفته آینده برای نخستین بار منتشر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
انتشار نخستین گزارش صندوق تثبیت بازار سرمایه طی هفته آینده

صندوق تثبیت بازار همان‌طور که از نامش پیدا است سعی در ایجاد ثبات دارد؛ همچنین در شرایط بحران ورود کرده و با حمایت از سرمایه‌گذار مانع رفتارهای فرصت‌طلبانه برخی بازیگران می‌شود.

طبق اساسنامه سازمان بورس بحران به شرایط زمانی اطلاق می‌شود که نوسانات شدیدی در نمادهای شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه ایجاد شود.

از جمله وظایف صندوق تثبیت بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
کنترل و کاهش مخاطرات سامانه‌‌‌‌ای یا فرادستگاهی، اجرای سیاست‌های عمومی و حاکمیتی در بازار سرمایه کشور، حفظ جلوگیری از ایجاد و تداوم ترس فراگیر در زمان وقوع بحران‌‌‌‌های مالی و اقتصادی شرایط رقابت منصفانه، جلب اطمینان سرمایه‌‌‌‌گذاران خرد برای تداوم فعالیت در این بازار، حفظ شرایط رقابت منصفانه در بازار.

لازم به ذکر است که هدف از تشکیل این صندوق کنترل و تثبیت بازار و همچنین حفظ شرایط رقابت منصفانه در بازار است. در شرح وظایف این صندوق همچنین به جلوگیری از ایجاد و تداوم ترس فراگیر در زمان وقوع بحران‌‌‌‌های مالی نیز اشاره شده است. تا سرمایه‌‌‌‌گذاران خرد برای تداوم سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه راغب بمانند و در جهت خروج نقدینگی بر نیایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار