مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات:

تاب‌آوری مهمترین هدف برگزاری مانور زلزله در مدارس است

کلات(پانا)- مدیر آموزش و پرورش کلات گفت تاب‌آوری مهمترین هدف برگزاری مانور زلزله در مدارس است. این مانور که با شعار، مدرسه ایمن جامعه تاب آور، برگزار می شود، می تواند فرصت خوبی برای کسب اطلاعات و آمادگی لازم در مقابل زلزله احتمالی باشد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تاب‌آوری مهمترین هدف برگزاری مانور زلزله در مدارس است

صبح امروز سه شنبه هشتم آذر ۱۴۰۱، بیست و‌‌ چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار، مدرسه ایمن جامعه تاب آور، همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین و با حضور مسئولین شهرستان در آموزشگاه دخترانه فاطمیه شهر کلات و سایر مدارس شهرستان برگزار شد.

رمضان پروانه مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان در مراسمی که به همین مناسبت و قبل از آغاز مانور برگزار شد، تشریح کرد: دانش آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل از جمله گروه های جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند، لذا آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی دانش آموز در برابر زلزله، امری ضروری است.

وی افزود: مانور در مدارس باید به صورت برنامه ای همیشگی، مستمر، مداوم و جدی اجرا شود. دانش آموزان عضو اصلی یک جامعه هستند، باید از نظر روانی و جسمی برای مقابله با زلزله آماده باشند.

وی در ادامه بیان کرد: زیرساختی در مدارس وجود دارد که اگر بتوان از این زیر ساخت‌ها استفاده کرد، مدارس تبدیل به محل‌هایی می‌شوند که در شرایط بحران، بی‌وقفه و با ظرفیت بالا، خدمات ارائه دهند و هدف ما از این مانورها، احیای این ظرفیت مدارس برای امداد رسانی است.

او عنوان کرد: تاب‌آوری مهمترین هدف برگزاری مانور زلزله در مدارس است. این مانور که با شعار، مدرسه ایمن جامعه تاب آور، برگزار می شود، می تواند فرصت خوبی برای کسب اطلاعات و آمادگی لازم در مقابل زلزله احتمالی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار